tonymakkaroni Skrevet 23. august 2012 Skrevet 23. august 2012 Den første turen som går i høstfarger er noe eget. Ifjor syns jeg det gikk fra grønt til "svart" en del steder før man fikk snudd seg.. Har noen sett om fargene er på gang - f. eks på hardangervidda? Siter
morten_b Skrevet 25. august 2012 Skrevet 25. august 2012 Jeg er lige kommet hjem fra en tur rundt om Hardangerjøkulen, og efterårsfarverne var ikke rigtigt begyndt. Siter
Larsdx Skrevet 26. august 2012 Skrevet 26. august 2012 Ser omtrent sånn ut på Hardangervidda nå: Multer i blomst, men ikke modne. En del sopp. Høsten er der vel om et par uker, skulle jeg tro. Siter
afe Skrevet 27. august 2012 Skrevet 27. august 2012 Det har såvidt vore frost i natt. Så no er nok haustfargene like om hjørnet. Siter
Edsson Skrevet 27. august 2012 Skrevet 27. august 2012 Larsdx skrev (På 26.8.2012 den 17.46): Ser omtrent sånn ut på Hardangervidda nå: Multer i blomst, men ikke modne. En del sopp. Høsten er der vel om et par uker, skulle jeg tro. Ekstremt mye multer på Haglebu. Har plukket masse, mens dobbelt så my fikk være fordi de trenger noen dager til. Det bugner! Siter
Lindap Skrevet 27. august 2012 Skrevet 27. august 2012 Forrige helg va jeg i Femundområdet. Der var det mange multer og lungen begynte å blomstre. Så ikke noen rode trær enda. Siter
Imse Skrevet 27. august 2012 Skrevet 27. august 2012 Det begynner å bli høstfarger i Trysil og, frost i natt. Siter
Aspiranten Skrevet 27. august 2012 Skrevet 27. august 2012 Har sett høstfarger på blåbærlyngen i Møre og Romsdal også. Siter
REJOHN Skrevet 10. september 2012 Skrevet 10. september 2012 Er dette høstfarger? Det var kaldt søndag, på turen fra Blåfjellenden til Flørli i Lysefjorden, med ca 10 grader og vind. På vei ned stien, kom sola og det ble skikkelig varmt - rene sommeren. Sesongen kan da vel ikke alt gå mot slutten. Siter
Kjellis Skrevet 10. september 2012 Skrevet 10. september 2012 Det nærmer seg høst på Nordmøre. Bildet ble tatt i går, 15-16 grader og endelig oppholdsvær Hvite topper innover mot Trollheimen kan skimtes. 4 Siter
HegeJohnsen Skrevet 11. september 2012 Skrevet 11. september 2012 I den delen av Trollheimen jeg var i helga, er høstfargene såvidt på gang hva gjelder trærne. Lyng og myr lå under snøen, så fåglarna vet. Siter
REs Skrevet 15. september 2012 Skrevet 15. september 2012 Var en tur i fjellet sist helg og rypebær lyngen var akkurat begynt å bli rød. Denne helgen vil jeg anta at det flere steder lyser rødt. Rejohn: Ja dette er høstfarger. Over tregrensa er vel denne planten det mest fargesprakende høsttegnet som finnes. Ellers var det lite fugl i fjellet. Så noen få ryper, en god del mindre enn forventet, noen heipiplerker og en bekkasin som fløy opp fra samme stedet både fredag og søndag. 1 Siter
strebus85 Skrevet 19. september 2012 Skrevet 19. september 2012 REs skrev (På 15.9.2012 den 5.37): Var en tur i fjellet sist helg og rypebær lyngen var akkurat begynt å bli rød. Denne helgen vil jeg anta at det flere steder lyser rødt. Rejohn: Ja dette er høstfarger. Over tregrensa er vel denne planten det mest fargesprakende høsttegnet som finnes. Ellers var det lite fugl i fjellet. Så noen få ryper, en god del mindre enn forventet, noen heipiplerker og en bekkasin som fløy opp fra samme stedet både fredag og søndag. Lite fugl er stikkordet. Var oppe på Saltfjellet (inn ved Semska) i helga. Kanskje greit at vi ikke skøyt noe. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.