Gå til innhold
  • Bli medlem

Vil tvinge flere fosser i rør / energipolitikk


Tom

Anbefalte innlegg

aee skrev:

Inkonsekvent argumentasjon? Neeeida...!

Først er Tom sint for at elver blir lagt i rør (og det er jeg óg!).

Men om de ikke blir det, så er han samtidig sint for at prisene kan (og bør) stige!

Dønn enig med ods, de bør stige progressivt for uhemmet og ukritisk forbruk.

Mulig det er inkonsekvent i ditt hode at jeg vil ha annen type energi enn vannkraft. Jeg har aldri tatt til orde for lavt forbruk. Og så skal du da, som den psykopat-sosialist du er sitte der og bestemme hva du mener er unødvendig forbruk av andre mennesker. Det er en helt jævlig holdning. "Jeg liker ikke at du har boblebad, så jeg avgiftsbelegger det. Jeg liker ikke at du har en stor bil, så jeg gjør store biler så dyre at du ikke får råd lenger". Tragisk med folk som lever for å leve livet surt for andre. De skulle hatt så mye juling...

Først bruker de opp energien i oppkjørsler, gårdplasser og bassenger på hyttepalassene sine på Hafjell og i Oppdal.

Ikke si at du er så dum at du tror at det er dette bittelille luksusforbruket på noen få hytter som er grunnen til kraftkrisen? Du må ikke tro alt du leser i kummuavisen Dagbladet, vettu.

Tragisk at voksne mennesker i dag, grunnet sin egen forblindede selvforherligelse, ikke kan se at det er begrensninger på visse fellesressurser, det er grenser for mye en selv kan kreve av kaka. Enig med Morten - lær dere å yte, ikke bare å syte!

Det er du som syter fordi noen har noe mer enn deg. Det er bra at forbruket øker såpass at det tvinger seg frem intensiv forskning på ny, alternativ og forbedret energiproduksjon. Du snakker som om vi allerede har lært oss å ta ut all mulig energi. Det er bullshit. Det er store muligheter. La oss lage mer energi, men ikke ved gammeldags vannkraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

  • 4 uker senere...

Eg tenkte nett på det, men i steinalderen var det ikkje så mykje teknologi at dei trong byggja ut ei einaste elv. Det er jo samfunnsutviklinga som har resultert i at vassdraga vart utbygd, slik at det kunne produserast straum. Kanskje skulle me unnvært dette for naturen si skuld. Berre nokre strøtankar.

Helsing Stuttjukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.