Gjest Srx (Ron) Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Så til den tilbakevennende klisjèen om å lade batteriene. Det stemmer dårlig for min del, for jeg blir skikkelig giret av både tur, fisking og jakt. På hverdagsturer holder jeg det gjerne gående mye lenger enn jeg egentlig har tid til og det ender med stress. Ikke så mye på turen kanskje, men hjemme igjen.. Jeg tenkte litt på denne i går kveld, holdt på å svare men ble forstyrret av en telefonsamtale. Jeg bruker ofte denne klisjeen selv men er forsåvidt enig med deg Koppen. Synes i grunn Elisabeth-81 svarer på min definisjon av å ladde batteriene For meg å ladde batteri er ikke fylle kroppen med fysisk krefter og fysisk overskudd. Det er psykisk ladding, vekk fra by, trafikk, møter, stress, telefoner og det meste egentlig. Hente meg litt inn rett og slett. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindap Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Jeg er i naturen fordi jeg har tid til det og trenger noe å gjøre, eventuelt vil nyte været. Da velger jeg helst noe der jeg kan være fysisk aktiv, hvor det er stille og rolig (bort fra bilstøy) og hvor det er frisk luft og fint utsikt. Og det er alltid en liten sjanse å treffe på en elg eller en hoggorm eller noe annet spennende. Ellers er jeg også ute for å sanke sopp eller bær. I sommer har det vært en del toppturer i høyt tempo med mål om å bli bedre trent i å gå oppoverbakker. Når det gjelder skisesongen så er det ikke alltid så rolig i de sporene jeg går i. Men det er fordi jeg prioriterer gode spor, som alle andre også gjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langsom Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Har vært mye i skog og på fjell i nesten 50 år. Fordi det er der jeg blir glad 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Hva som helst varmet, kokt, grillet, stekt smaker rett og slett bedre over et bål. Særilg hvis maten er fanget eller sanket inn sjøl. Men den viktisgste grunnen er selvsagt å snike seg unna husarbeid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norpixx Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Rett og slett friheten! Og å være fornøyd med minst mulig i livet og dra heller ut på eventyr i norsk natur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pikachu Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 For å få ro i sjela, stresse ned, jakte på storfisken, leve i takt med naturen uten klokke og uten for dekning, oppleve stillhet, for å få muligheten til å treffe på ville dyr og for å finne mening og glede av de enkle tingene i tilværelsen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imp Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Mine helter er de som i en alder av 60-80 år fremdeles har fysikk som en 30 åring, og fremdeles går mye på fjellet. Har gått på fjellet med en del sånne og det er artig når en blir utfordret/testet av "seniorene". Det være seg rask gange, tung sekk, jakt eller fiske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imp Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Jeg kan vel bare signere alle dere andre, er ute for å stresse ned, kjenne at det er digg å ha en levende og sprek kropp, og ikke minst ha kontakt med urmennesket i en selv. Jeg husker godt at mamma og pappa tok oss med på skiturer om vinteren og noen få turer i skogen om sommeren, men det som virkelig gav meg smaken på det var turene til Høvringen i Rondane hver sommer. Senere ble det mange turer i Indre Sogn, det var også med på å høyne turgleden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TEEDJAY Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Arne Næss ble engang spurt om hvorfor han klatret. Han svarte da følgende: "Det var ikke jeg som begynte, det var dere som sluttet." Tare Tekstum som var med på Ingen Grenser, sa vell dette: "Hvorfor sitte inne når alt håpe er ute." Ganske fine sitater begge to synes jeg, som på et vis svarer litt på spørsmålet til trådstarter 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvitebjørnen Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Jeg vil veldig gjerne at folk kunne sette ord på hvorfor de er i naturen Fordi naturen er så vakker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 For å tenne meg et bål med flint og stål og så å tilberede ei hvalgryte over bålet... Eller nope anna. Å traske å gå er vel det kjedeligste jeg vet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veidemannsblod Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 For å få ro i sjela, stresse ned, jakte på storfisken, leve i takt med naturen uten klokke og uten for dekning, oppleve stillhet, for å få muligheten til å treffe på ville dyr og for å finne mening og glede av de enkle tingene i tilværelsen. x2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
200-meter samler Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 For å ta bilder av den, komme i form og kanskje se litt dyreliv. Jakt, fiske og matlaging er iallfall dørgende kjedelig, så slikt bedriver jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koppen Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Fordi jeg føler og mener jeg hører hjemme der. Og er en del av den. Men jeg vil ikke analysere forholdet mitt til naturen i hjel. Bare konstatere at jeg elsker den. Akkurat som min kone. Og mine barn. Og barnebarn. Og familie og venner. Hvorfor er underordnet, uansett hvor interessant det måtte være. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Bjarne H.S. Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Finnes det andre fornuftige steder å være??! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.