Gå til innhold
  • Bli medlem

"Nordland air"

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Annonse

Veit du kva, Arnt Flatmo. Du bur ikkje lenger unna meg, enn at me kunne truffe kvarandre, og sett oss ned med bileta dine og gode kart, og resonnert oss fram til namnet på mange Nord-Norske fjell, me to. Eg har budd 3 år på Sortland i Vesterålen for ei god stund sidan, og kunne hatt godt av å ruska litt opp i det som finns i den Nord-Norske fjellverda, og gjerne andre område for den saks skuld. I mellomtida kan du sjå på temaet Jiehkkevàrre (Lyngsalpane) under fjellområdet Troms, så veit du kvar neste flytur med fotoapparatet skal gå, nemleg flyruta Tromsø - Alta, eller Widerøe-ruta Tromsø - Sørkjosen (Nordreisa). Prøv óg flyruta Stokmarknes - Evenes, og Stokmarknes - Svolvær - Leknes - (Røst) - Bodø. Flyruta Oslo - Ålesund over Sunnmørsalpane er heller ingen dårleg idé. Å sjå tindane nærmast kitla under flykroppen er stadig like fascinerande, men når det er sagt er ingenting som å vera på tur inne i fjellområda. Gode bilete, Arnt.

Din fjellkunnskap om Hordaland (og langt på veg heile jordkloden), Arnt, er uslåeleg, og kjekt for oss andre. Me gler oss til fleire bilete frå deg.

Helsing Stuttjukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kan godt hjelpe deg med å sette noen navn på Kvaløykartet, men hvordan gjør jeg det lettest da? :)

Takk for det, Lena. Jeg skal ha det i mente.

Petter har nå gitt meg et godt grunnlag. Har bare ikke kommet igang enda.

http://www.ii.uib.no/~petter/mountains/T5/Part-II/73-80.jpg

Skal si fra hvis det er noen topper vi ikke får identifisert.

Hilsen Arnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.