Helge.R Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 En par dager med fiske og avslapping i et av østlandsnorge vakre skogsområde frister alltid. Nå bydde muligheten seg. Min sønn blir med. Simen på 9år. En ihugga fisker blitt etter den flotte ørreten beit på Hallevannet for noen mnd siden. Etter stopp på Siljan for fiskekort og bomnøkkel, blir det km på km innover på grusveien mot Skrim og Sauherad Naturreservat. Grorud Kapell Været er strålende sol og svak vind fra sørlig retning. Det er uoverkommelig her oppe. Flott skog bruser med sitt nærvær, og vi som utenforstående får slipe inn og bevitne slik natur. Vanna sier velkommen "ska dykk vera" og prøv gjerne stanga for her er det bag limit. Det betyr fisk.-)) Vi slår leir og setter opp lavoen på eit flott sted like ved østenden på Tverrvannet. Praktfullt med leirplass der vi er km-vis fra folk og den totale stillhet råder. Etter leirsetting blir de fisketur. Vandrer litt rundt om og prøver litt forskjellige vann. Men et sted biter det vist bedre en de andre. Min største ørret i på lenge. Drøye 700gr å rød og fin i kjøttet. Pga all regnet i det siste er det så vått i bakken at mann kan bade i mosen. Da tar jeg sjangsen i vindstilla på kvelden å fyr opp en medbrakt,hjemmelaget fakkel for anledningen. Artig anrettning. Kvelden kommer over oss og det blir magisk. Med bever på svøm med grein i kjeften og vakende storørret anser vi kvelden som perfekt. Selv Simen påpeker: Pappa, hør hvor stille og deilig det er her. Skulle ønske vi kunne bli en uke. Tror de vi blir lei av fisk og vi blir her hele livet,? avslutter han. Vel en fare for det. Men dette synet , friske lufta og livet som sådan i denne praktfulle naturen blir jeg nok heldigvis aldri, aldri lei... En hyllest til frua/mamma fra gutta som savner hun. Smelter nok når ho ser dette... Utrolig hva lang lukkertid kan få fram God Natt Morning. Etter en regntung natt våkner vi til nok en dag med lettskyet vær og svak vind Frokost på ekte skogvis. Alla speilegg med skaubacon. Herlig. Bare synd magen ikke makter mer etter uker med magesykdom. Etter noen timer med fiske både her og der rundes turen av og vi drar hjem med gode minner. MYE latter og morro å se tilbake på. Far og sønn, Gode venner og to ildsjeler for fiske og friluftsliv må innse at hverdagen kaller. Tusen hjertelig takk for denne gang "marka" Film ligger her:http://www.youtube.com/watch?v=GELNzYYmBT0 Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjellis Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Herlig! Fine bilder og godt skrevet 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+ost Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Flott tur! Er ikke mye som skal til for å ha det bra, bare en har nok pålegg på tur 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stormåsen Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Flott turrapport! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Iver Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Herlig turrapport! Det enkle er ofte det beste! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helge.R Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Hehe jo takk for fine ord folkens. Skal ikke alltid så mye til. Mye pålegg, en smule overengasjert far, sitter gleden løst hos far og sønn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Bjarne H.S. Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Flott rapport og fine bilder!!! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helge.R Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Flott rapport og fine bilder!!! Takk for det. Kløner til med litt skrivefeil men håper budskapet kommer frem... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Manepe Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Knallstemning under fiskinga i filmklippet! Og det er en flott blogg du har 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helge.R Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Knallstemning under fiskinga i filmklippet! Og det er en flott blogg du har Hehe ja stemninga er det ikke noe og si på..... Jeg er neppe noen a4person..... Men den følelsen av og se at mann har fått en bra fisk på kroken, kjenne nappinga og ikke minst få landet den gjør meg smågal. Det bruser i kroppen. Er så sykt morro...... Den følelsen kan neppe kjøpes for penger. Morro at du liker bloggen min... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
utinaturen Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Fikk du leid nøkkel på bensinstasjonen i Siljan? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helge.R Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Fikk du leid nøkkel på bensinstasjonen i Siljan? Stemmer det... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martin HJ Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 God stemning med guttungen, er så stas for de yngre å bli med pappa på tur Gleder meg til å besøke disse traktene neste år, hvor parkerte du bilen? Fin rapport Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
André Pedersen Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 DETTE var en fantastisk film!! herlig altså filmen viser far og sønn på tur "uten" kamera no filter! det engasjementet ditt må du bare holde på, det skal være sånn, man er i skogen da gjør man som man vil. at du deler denne "familiefilmen" er fantastisk. er selv mye på tur med barna og spesielt etter at vi fikk en ally kano, har laget flere filmer men har ikke delt de i frykt for at kanskje noen syntes de er kjedelige. men for meg var denne filmen helt fantastisk! bra klipp, musikk og fin drive. Jeg fant denne når jeg søkte på området dere var i, vi skal inn dit nå i vår og sommer først Skrimvannet så disse vannene dere har oppsøkt. jeg gleder meg, kanskje jeg burde vurdere å dele noen av videoene mine Tusen takk for en flott film! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.