Kreml Skrevet 6. august 2012 Skrevet 6. august 2012 Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg ny primus. MSR XGK. Men aner ikke hvor jeg skal kjøpe fuel til denne? Og hvilken? Takk for svar! Siter
dsk Skrevet 6. august 2012 Skrevet 6. august 2012 Gratulerer! XGK kan bruke mange typer fuel, det virker avlikevel som om de fleste foretrekker "white gas". I praksis vil det si alkylatbensin, eller 4-takts miljøbernsin for småmotorer. Fås kjøpt i kanner på større bensisnstasjoner, og hos Felleskjøpet. Det er vistnok noen som har dårlig erfaring med denne bensinen av merke Viking. Shell, Statoil, og Felleskjøpets varianter har jeg ikke hørt noe stygt om. Du kan selvsakt kjøpe flasker med primusbensin i sportsbutikken, men en kanne på bensinstasjonen koster omtrent det samme. Skulle du ønske å prøve annet så er parafin greit, eller whitespirit, eller tennvæske for grill. Styr unna lampeolje, og diesel, dette kan brukes i nødsfall, men det resuulterer i sot og tette deler. God tur dsk Siter
hakristian Skrevet 6. august 2012 Skrevet 6. august 2012 Jeg fyrer med felleskjøpets gressklipperbensin! Såkalt miljøbensin. Kjøp billig og stort. Men det er tross alt sommer nå, så gass er å foretrekke en stund til... edit: Du får kjøpt renset bensin på de aller fleste sportsbutikker. 1 liter for 100kr ca. Brenner ca 2,5 time Siter
JEKA Skrevet 8. august 2012 Skrevet 8. august 2012 Jeg fyrer med felleskjøpets gressklipperbensin! Såkalt miljøbensin. Kjøp billig og stort. Men det er tross alt sommer nå, så gass er å foretrekke en stund til... edit: Du får kjøpt renset bensin på de aller fleste sportsbutikker. 1 liter for 100kr ca. Brenner ca 2,5 time Du får kjøpt 1 liters flasker på Shell til 49 kroner. Brenner like bra Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Siter
hakristian Skrevet 10. august 2012 Skrevet 10. august 2012 Du får kjøpt 1 liters flasker på Shell til 49 kroner. Brenner like bra Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Jeg har statoilkopp så dette har ikke jeg fått med meg! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.