Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjällräven Yupik Parka vs. Canada Goose Expedition Parka


Chris B.

Anbefalte innlegg

Annonse

Skal kjøpe meg en parkas til vinteren (som jeg aner er rett rundt hjørnet nå :???: ), det står mellom disse to jakkene. Muligens en brukt canada goose da de er svindyre nye. Noen synspunkter på disse to jakkene?

Jeg kan anbefale Expedition Parka. Har brukt den mye i kaldt vær, og den tåler det aller meste av bål, kvister og hard bruk. Hetta er romslig, så ikke noe problem å få den utenpå ei skikkelig pelslue, og pelskanten fungerer bra. Mange store lommer, og så går den langt ned på rumpa. Minuset er at den er tung, men det kan i hvert fall jeg leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du får en bra deal på de du nevnte, eller om du har sjekket følgende og funnet ut at de ikke passer til ditt bruk, men utsalgspris på Fjellräven og Canada Goose jakkene (basert på laveste jeg fant i farta på prisjakt.no) ligger en drøy tusenlapp over både North Face sine Himalayan (gmax og intersport til 3000kr), McMurdo (3000kr hos gmax, intersport, oslosportslager og komplettfritid) og Polar (3000kr hos intersport og komplettfritid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canada Goose Expedition Parkas koster 6500 i Norge. Finnes en del kopier til rundt 3000 fra kina med fjær i...

To av de fra TNF som du linker til er dunjakker, og blir for korte da det er parkas jeg er på jakt etter (har dunjakke fra før).

Er det noen som har erfaringer med Yupik'en fra Fjellreven? Goosen vet jeg er god og varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.