Gjest Fjellfinn Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Mandagens tur mot Grefstadfjellet vart dryg, og jeg møtte snøen rett oppom Grefstadhytta på ca 600 moh, etter 500 m omtrent rett opp. La meg ned og drakk av en bekk som kom fra fjells, trodde jeg, men kartet viste ingen bekk der ... Kom meg til topps, men bare så vidt nedigjen og mata gullfiskene i røsslyngen voldsomt vel nede ved Storslåtthaugen igjen. Idag, fredag, er 5. døgnet med magefaenskapet og hausvimmelhet, og jeg kan så vidt stavre meg over kjøkkengolvet etter Cola. Det jeg lurer fælt på er -- har fjellbekken forgifta meg ? -- eller er det en gammeldags farang ? (farang kan jeg ikke huske å hatt i de siste mannsaldre..) Å nå som Trønderværet slo seg på godsida så er dette ekstra ille ! ----- arild www.krovoll.net Siter
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Du har sikkert fått i deg smeltevatn, og i smeltevatn kan det vere mange baseluskar......... Siter
Svein Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Jeg har aldri stusset på å drikke smeltevann av snø, og gjør det ikke nå heller. Fra bre er noe annet. Med mindre der ligger et kadaver eller lign hvor vannet kommer fra, kan jeg ikke forstå at du har fått det av å drikke i bekken. Siter
Kim Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Nei dette hørtes rart ut. Om du skulle ha drikket noe grums fra bekken burde du ha vært frisk igjen etter så mange dager. Jeg har heller aldri opplevd noe lumskheter med å drikke smeltevann, ei heller brevann. Siter
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Eg drakk smeltevatn ein vår, og hamna på sjukehus etterpå pga bakterien kampylobakt. Kan kome av daude dyr (lemen td). Eg var sjuk over ei veke, og fekk til slutt væske i kroppen intravenøst. Men slikt skjer heldigvis sjeldan, og eg drikk fortsatt av bekkar og elvar som før. GOD BETRING! Tora Siter
Gjest Fjellfinn Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 Eg drakk smeltevatn ein vår, og hamna på sjukehus etterpå pga bakterien kampylobakt. Kan kome av daude dyr (lemen td). Eg var sjuk over ei veke, og fekk til slutt væske i kroppen intravenøst. Men slikt skjer heldigvis sjeldan, og eg drikk fortsatt av bekkar og elvar som før. GOD BETRING! Tora Takk for det (med svak og hes stemme..) Jeg fant fram XL-1 boksen og begynte å drikke det, 2 skjeer på halvliteren - det "satt" og kom ikke opp igjen! Umiddelbart fikk jeg opp "fresen" generellt - men etter den 3. litern begynte jeg å tenke - men med lite (0) matintak så skal jeg kanskje ikke bry meg om "laus mage" ? Torsdagens og Fredagens mat besto (kun) av 1 pose Real Turmat (lapskausen) - det å en veldig oppstemthet og det å "satt" - det er kanskje hardt for en sart syk mage ? Så lørdagskosen nå blir tynn Grønnsaksuppe med kjøttboller, vann og flatbrød ! Prøver å holde meg i psykisk liv ved å veve litt da: http://www.krovoll.net/Trollhetta/ Men jeg kom meg ikke lenger enn til tørkestativet på plena i dag før jeg måtte ta hjemkurs ... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.