Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er og postet et annet sted på forumet, men siden de ivrigste fjellgeitene frekventerer her mest, og dette er et "viktig" spørsmål, tillater jeg meg å dobbelposte.

Jeg jobber på Turistinfoen på Hovden, og fikk i dag et spørsmål jeg ikke har sjans til å svare på uten deres hjelp:

I en dal som kalles "Ekkodalen" skal for ca 50 år siden en danske ha falt til døden. Det skal og ha blitt satt opp en minneplakett der. Er det noen som har noen tips? Det er niesen til avdøde som nå leter etter denne dalen...

Annonse
Skrevet

Har snakket med en som bor i Barstadvika. Han kjente ikke til at noen hadde omkommet. Ekkodalen er der et relativt nytt navn, for 50 år siden gikk den kun under navnet Lissje-dalen. Så dermed tror jeg den kan utelukkes.

Skrevet

Ligger et fjell inn mot svenskegrensa på Børgefjell ved navn Ekkotinden. Dog ingen dal i nærheten, og "tinden" er mer ei snill vol på kun 1135 moh, så jeg tviler sterkt på relevansen, men man vet jo aldri med dansker... :lol:

Ikke finnes det noen fonetisk liknende navn heller, som Ekådalen, Ekåsdalen, Ekodalen e.l. Er kanskje en uformell lokal betegnelse dette, og da blir det jo verre.

Skrevet

Hva med dette ??

Topptur til Masdalskloven!

... Etter en liten rast ved vannet i "Ekkodalen" satte vi kursen mot Kloven.

Vi fant en merket sti opp bratteste oppstigningen mot fjellet. ...

home.online.no/~olaholte/Toppturer/Masdalskloven/Masdalskloven.html - 12k - I hurtigbuffer - Lignende sider

knut

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.