Widowmaker Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Etter at jeg gikk til innkjøp av en ny hengekøye fra DDHammocks, ble jeg så imponert, at jeg valgte å lage en liten test/gjennomgang av den. Testen kan leses på bloggen min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsdx Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Takk! Noen som har noen ide om hvor god beskyttelse mot vinden man får med disse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Widowmaker Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 Uten kombinasjon med tarp vil jeg si du er utsatt. Blåser rett gjennom myggnettingen. Men i kombinasjon med en 3x3 m tarp, vil du kunne få god beskyttelse mot både regn og vind. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Magnus Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Takk! Noen som har noen ide om hvor god beskyttelse mot vinden man får med disse? Dersom regn ikke er en bekymring så kan du satse på å bare bruke en hengekøye med "overcover", slik som for eksempel en Dream Hammock DangerBird eller en Clark Jungle Hammock, det hjelper også på å holde varmen inne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Iver Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Spennende sak det der - men lite skog der jeg går tur beklageligvis. Ser at de har det i Sverige også.. Jeg kjøpte meg tarp i går, men skulle vel handlet her i stedet.. http://www.huskygard.se/olshop/show-node.html?path=BRANDS:DD+HAMMOCKS&lang=en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koppen Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Hengekøye er topp. Jeg har så godt som alltid med meg hengekøye på tur, enten det er dagsturer på ski, padleturer eller annet. Jeg bruker den til å slappe av i eller som en "stol" til å sitte i. Og slik har det vært siden jeg første gang fikk en hengekøye på 70-tallet. Om ikke lenge tror jeg en vil finne et assortert utvalg hengekøyer i de fleste sportsforretninger. I øyeblikket tror jeg ikke det finnes noen friluftsartikler med høyere avanse enn hengekøyer. Jeg har mange, men den siste kostet meg den nette sum av 30 kroner og er kanskje den beste jeg har. Jeg kjøpte rip-stop bomull/polyester fra Danmark. Om en ser bort ifra myggnett og mer "avanserte" funksjoner behøver en ikke kunne sy heller, og tarp har jeg da sannelig mange av fra før Forresten kjøpte jeg "meshnett" til 9,90 pr m fra samme sted, og dette funker godt som innsektsnett. Hold dere forresten til sort nett, for det kan tidvis være ubehagelig å ligge uten å ha godt utsyn, som en har med hvitt. Min mest brukte hengekøye er en modifisert poncho. Den funker som tarp, vindskjerm og hengekøye. Foruten som poncho, selvsagt. Men som overnatting er den i knappeste laget, en bør ha god mulighet til å ligge diagonalt og den bør være bred nok. Jeg tror de sleste som forkaster hengekøye som seriøs overnatting har hatt erfaringer med dårlig oppsett. For "budsjettjegeren" anbefaler jeg "travel Safe" sitt komplette oppsett med hengekøye med myggnett og overseil på "Magasinet". Jeg har denne, men har ikke prøvd den skikkelig siden jeg har mine egne varianter. http://www.magasinet...=0&prodid=11742 Til TS, fin blogg! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EspenJannick Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 I have the, dd frontline hammock, very good stuff! Whith a Thermarest sleepingmat, have you good isolation in cold weather. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.