Gal Krokfot Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Har eit svarttrostreir med fire egg i på arbeidsplassen. Har vært egg i reiret minst to veker men eg har ikkje sett svarttrosten rugande nokon gong. Dog ser den jamt rundt i terrenget. Kan eg ansjå reiret som "dødt" og fjerne det eller kan det fortsatt være liv? Fjorårets produksjon: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skipskatta Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Fuglereir bør man vel helst fjerne om vinteren, pga. fuglelopper: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5568&MainArea_5661=5568:0:15,3369:1:0:0:::0:0&MainLeft_5568=5544:83151::1:5570:4:::0:0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gal Krokfot Skrevet 18. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2012 Har bitter erfaring med fuglelopper da eg tidlegare har hatt jobboppdrag som innebar fleire dager med å ligge å rulle seg i reira etter ein kaiekoloni... Men det går over og det går også an å ta forhandsregler mot fugleloppane. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REs Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Hvis fuglen har ligget på egga i denne tida så skulle det være unger på vei. Ta et egg og legg det i et glass med vann. Hvis det flyter så er det unge i det, men hvis det synker så er det ikke liv. Hvis det ikke er liv i egga etter 14 dager så kan du nok regne med at fuglen kan være død. Fuglelopper vil nok ikke være noe problem før ca. rundt påsketider neste år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.