Gå til innhold
  • Bli medlem

Fisketur med guttungen i Hurdal

knutis

Anbefalte innlegg

Jeg tok med guttungen på hyttetur tidligere i uka. Egentlig var planen kano og teltur til Fjellsjøen, men da værmeldinga sa store nedbørsmengder dro vi i stedet til den lokale JFF sin åpne bu ved Opperudtjern. Guttungen slo til med en kveldsørret og en morgenørret, begge på rundt 400g. Den ene var fra årets utsetting av 2-åringer. Den andre en som nok ble satt ut som liten for noen år siden. Artig for guttungen å få en av fiskene han var med å sette ut for en drøy måned siden! Det ble også en liten abborpinne. Fiska med makk og dupp. Jeg hadde det nok litt travelt under pakkinga for krokene som var med viste seg å være små sirkelkroker jeg spontankjøpte en gang. Men de fungerte de. Begge ørrettene var pent kroka i munnviken og kunne blitt satt ut igjen, men de endte som middag.

Hytta er enkelt utstyrt, madrasser, vedovn og utedo er fasilitetene, men for en slik tur er den flott. 5 min å gå fra nærmeste skogsbilvei. Stengt, men mulig å leie nøkkel. Ikke lengre enn at det går greit å gå eller sykle også.

P1000328.JPG

P1000331.JPG

P1000336.JPG

Vis rapporten i Turkartet

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.