+TomasF Skrevet 9. juli 2012 Skrevet 9. juli 2012 Hvilken dupp er den beste for fiske med meitemark? Siter
CNB Skrevet 9. juli 2012 Skrevet 9. juli 2012 Jeg sverger til ørretbomber eller Andersduppen! Jeg syns jeg får mer fisk når mark og sene får gli fritt i duppen, men bare husk å la fisken få smatta marken skikkelig i seg før du gir tillslag. Jeg teller til ti når jeg ser at fisken begynner å trekke ut sene. 1 Siter
Phaser Skrevet 9. juli 2012 Skrevet 9. juli 2012 Hva er forskjellen på de forskjellige typene ørretbomber, synk, intermediat, flyt? Siter
CNB Skrevet 9. juli 2012 Skrevet 9. juli 2012 Noen synker sakte mot bunnen, noen ligger oppå vannet som en dupp (de nyere typene tror jeg ligger, ikke står rett opp og ned i vannet) og noen legger seg under vannflaten. Jeg er langt fra noen ekspert på dette, men jeg har lagt min elsk på disse rakkerene. Står litt her : http://www.gero.no/kategorier/dupper-og-sokker/orretbomber.aspx (mulig dette er reklame, men det var det første jeg kom over når jeg søkte som forklarte de enkelte bombene) Siter
kortbanebjørn Skrevet 9. juli 2012 Skrevet 9. juli 2012 Liker ørretbomberene veldig godt. Forskjellen er vel egentlig hvordan man vil at agent skal drifte, eller ikke drifte. De flytende drifter raskest, deretter kommer intermediate, så synk som etterhvert legger seg på bunnen. Forstår det iallefall sånn. Siter
Øyvind52 Skrevet 13. juli 2012 Skrevet 13. juli 2012 Etter min mening er Drivaduppen med fortomsaviser den beste duppen og bruke Siter
borgern Skrevet 14. juli 2012 Skrevet 14. juli 2012 Bruker som regel Bomber eller Anders. Flytende versjon av bomber uten søkke på krok. Fint hvis det er litt drift i vannet. Anders bruker jeg der et er litt jevn bunn inn mot land men ikke for dypt. Kaster ut og lar den søkk til bunns. Så drar jeg den litt og litt innover med jevne mellomrom. Siter
Hudrin Skrevet 5. juni 2013 Skrevet 5. juni 2013 15gr bombe vs 15gr vanlig dupp, blir det noen forskjell i kastelengde? Siter
koffar2 Skrevet 5. juni 2013 Skrevet 5. juni 2013 Fisker som regel med dupp og søkke glidende på sena (bunnmeite) og velger dupper med gjennomgående hull i midten Velger dupp vekt etter kastevekten på stanga liker denne veldig godt til min 1-10g stang http://www.fisketid.no/allrounddupp-ferdig-montert-20x70mm-p-3008.html Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.