Gå til innhold
  • Bli medlem

Vandretur. Tre dager. Trenger tips.


denblåantilopen

Anbefalte innlegg

Annonse

Om dere tar trysilbussen fra Oslo, så kan dere ta buss fra Trysil til Elgå og kommer inn i Femundsmarka. Turer der får noen andre mere erfarne komme med.

En annen mulighet er vel Finse, med tog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Finse er alltid et fint utgangspunkt for togreisende:)

Ta turen over til Raggesteindalen via kyrkjedøri (med et besøk opp på kyrkjedørsnuten), på vei ned raggesteindalen kan man velge å finne en rute selv eller gå ned til merket sti opp ved veslebotn og opp til Folarskardnuten. Litt av denne stien er visket bort fra kartet ut.no, men den er merket eg lett å finne. Ta en tur innom Lordehytta på vei ned fra skarvet og fortsett turen til Haugastøl hvor det er togstasjon. Ikke alle Bergen - Oslo tog stopper på haugastøl så sjekk i forkant.

Denne turen tar fra 2 til 3 dager, samt gir litt andre opplevelser enn kun å følge DNT stien i området:)

Ha en fin tur hvor enn dere måtte gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Så, nesten ett år senere, blir det fjelltur. Siste helgen i juni bærer det til Finse og Ustaoset.

 

Jeg har et par spørsmål før turen.

 

1. Vi tenker å gå den nordlige ruten, over Haugastøl(?), er selve ruten mellom Finse og Ustaoset godt oppmerket, eller anbefales det å ha med kart?

2. Finnes det et kart som dekker ruten? Kjæresten var innom den lokale Turistforeningen, og hun på Turistforeningen kunne ikke finne både Finse og Ustaoset på Finse-kartet. Trenger jeg to kart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Regner med at det ikke er altfor mye snø på strekningen Finse - Haugastøl - Ustaoset.

 

Etter å ha lest et par tråder, gikk det opp for meg at broene på strekningen ikke åpner før rundt 1.7?

Regner med at det er mulig å komme seg over/rundt bekkene/elvene på en OK måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.