Kristina Martine Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Planen var lenge at vi den 30.06 skulle ta turen til Norges nasjonalfjell, Stetind. Men på grunn av værutsiktene ble det på torsdag avgjort at vi heller skulle dra til Hamarøyskaftet (612 moh). Vi starter fra Bodø utpå ettermiddagen, et bra gjeng fra forsvaret. Når vi kommer fram ser vi at værutsiktene er ganske dårlig, med tanke på en del nedbør lørdagen så vi bestemmer oss likegreit for å ta turen samme kveld. Hamarøyskaftet i midten. Vi begynner å gå fra parkeringsplassen ca 2230, og går vel i ca 30 minutter før vi får på oss utstyret og påbegynner klatringen. Vi var framme på toppen ca 01:30, nydelig vær på veien og god temperatur. Gikk i netting stort sett hele veien. Rappellerte ned igjen, og var nede ca 04:30, så turen tok i alt 6 timer opp og ned. En kjempeflott tur, vi var totalt 8 stk hvorav 2 turguider fra Nordland turselskap. Vi overnattet på vakre Tranøy fyr, før vi lørdagen fikk oss en bonus-rappellering fra Hamsunsenteret: http://www.an.no/nyheter/article6130700.ece Tranøy fyr 05:30: Beklager dårlige bilder, glemte kamera... 2 Siter
martin.m Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Synd det ikke ble Stetind Kristina Martine, men det var jo ikke så verst erstatning det ble på dere. Takker for rapporten og bildene Siter
utejente Skrevet 2. juli 2012 Skrevet 2. juli 2012 Bra besluttsomhet å endre målet og kjøre på natterstid : ) JA til sånne velferdsturer! Siter
Kristina Martine Skrevet 2. juli 2012 Forfatter Skrevet 2. juli 2012 Erstatningen var meget god den, så gjorde i bunn og grunn ingenting - selv om jeg da må på Stetind på et senere tidspunkt.. Hehe. Siter
Ole-Petter Skrevet 7. juli 2012 Skrevet 7. juli 2012 Interessant tur; kjenner du til graderinga for klatringa? Hvilken rute tok dere opp? Siter
Kristina Martine Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Skrevet 8. juli 2012 nja, jeg vet ikke det. men jeg er veldig fersk klatrer og turen gikk overraskende bra så er nok ikke noen høy vanskelighetsgrad. egner seg godt for nybegynnere Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.