Gå til innhold
  • Bli medlem

Forollhogna eller Skarvheimen?


CNB

Anbefalte innlegg

Klarer ikke bestemme meg..Satser på 1-2 uker hvor jeg og bikkja skal loffe rundt med telt og fiskesang. Jeg er i utganspunktet ikke så vandt til fjellheimen, og har for det meste holdt mine lengre turer rundt tregrensa og tyrivarmen. Men nå kjenner jeg at tiden er moden for å komme meg litt opp i høyden. Så jeg er meget taknemlig for all info jeg kan få om områdene. Sånn det ligger an nå virker Skarvheimen mest "spennende" mens Forollhogna litt snillere og rolig? Kanskje det er minre folk i Forolhogna? Noen som vet noe om fisket på disse stedene?

Som sagt blir jeg kjempeglad for all hjelp jeg kan få til å bestemme meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På varme sommerdager kan du møte endel mennesker på toppen av Forolhogna. Det er jo tross alt et markant landemerke. Men om du skal ferdes i områdene rundt Forolhogna, så er du alene med reinen. Det er lite folk på tur utenom selve toppen.

Skarvheimen har jeg ikke vært i, dessverre, og fiske kan jeg fint lite om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn det ligger an nå virker Skarvheimen mest "spennende" mens Forollhogna litt snillere og rolig? Kanskje det er minre folk i Forolhogna?

Dersom du med Skarvheimen (Skarvheimen er eit navn som turistforeningen fann på for få år sidan for å få meir oppmerksomheit om seg sjølv) meiner turistforeningens merka nett av stigar, er det godt mogleg at du treff eindel folk i Nordfjella (Nordfjella er det innarbeidde navnet som også vert brukt i forvaltninga). Men dersom du går utanfor dei merka stigane, kan eg ikkje garantere at du ser andre folk i løpet av ei uke.

Fiske har eg ikkje veldig greie på, men i alle fall i Aurland er det veldig enkelt med fiskekort for store områder (gjer eit søk på aurlandskortet), og der er det også mykje bra fisk.

Du finn litt meir om Nordfjella (og kanskje nokre turtips) på heimesida mi: http://home.no/afeten/nordfjella/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips folkens! Har du noen ruteforslag du kan anbefale Afe, med start og stopp samme sted (pga bilen)? Jeg er ikke så utrolig glad i å møte for mye folk når jeg er ute..Ser ut som det blir 14 dager nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Området er ikkje så stort. Dersom du går rett fram, går du tvers gjennom området i løpet av 5 dagar. Forslaget mitt er at du går litt på kryss og tvers og lar turen bli til undervegs. Få med deg Fødalen i løpet av turen.

Greie utgangspunt med tanke på bil, vert då langs fv 50 (favoritten min er ved dammen på Nyhellervatn), rv 52 eller Toviken. Eit alternativ er å parkere ein stad langs fv 50 og ta bussen til Gudvangen, eller parkere langs rv52 og ta buss til Lærdal. Frå Gudvangen eller Lærdal tar du ferje til Frønningen og går attende til bilen. Ferjeturen er i så fall finast, men også lengst frå Gudvangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.