Gå til innhold
  • Bli medlem

4 uker fjell tur Hardangervidda - vikafjell - staburdallen nasjonalpark


Thomas Riis

Anbefalte innlegg

HeiHei nå er jeg ferdig med eksamen, og ferien min nærmer seg med stomskritt etter noen uker på jobb.

I år så gjentar jeg turen fra ifjord, bare med litt annenledes løype og områder.

6juli reiser jeg alene fra Sandefjord for å være 3uker på fjelltur alene. Den 4 uka henter jeg en kamerat på Tromsø flyplass før turen går videre til 1 uke med fiske på Senalandet i Finmark.

Hardangervidda sørvest 6-14 Juli

Parkere: Tyssedal - Skjeggedal.

Holmavatn - Træsjodden - Bersavikvatn er løypen jeg kommer til å gå. Har dere noen formening om 1 uke er nok for å gå i dette området samtidig som jeg skal fiske mest mulig ? Er altså fluefisker så det blir mye fiske med flue i småvanna rundt løypa. Hvordan er terenget å gå i med 25kilo sekk ? Kommer til å være 60-70 % Selvforsynt med mat. Hvordan er snøforholdet her i denne perioden ? Træsjodden har jeg som mål å bestige, men det blir trulig uten sekk, her regner jeg med at det er tung gått tereng med mye snø ?

Vikafjell 15juli - 22juli

Finner ikke mye informasjon på nettet om dette området, er opptat av at det skal være litt utenfor allfarvei med lite folk. Noen som har forslag til start sted på denne turen og hvor jeg burde gå innover ? Ønsker å holde meg i området med mye småvann, helst grunne partier iogmed at det blir mest fiske etter flue. Jeg har aldrig vært i dette området før, så er usikker på hvor mye fangst jeg kan få, dervad usikker på hvor mye mat jeg burde ha med.

Bodø 24-25 Juli.

Her så blir det sjøørett og torske fiske i sandvika 1 time utenfor Bodø.

Finnmarksvidda - Senalandet 26juli - 3 august ( Her blir en kamerat med den siste uken )

Parkere okselva på senalandet. (staburdalen nasjonalpark)

Leaktojavri 2 dager

holvunjavri 1dag

ravttosavzi 1 dag

duolbarassa 2dager

Dette området var jeg ifjord på samme tid. Men da holdt jeg meg mest på norsiden av nasjonalparken. Noen som har erfaring med denne løypen som jeg har setti opp her ? Her kommer vi til å være 50 % selvforsynt med mat.

Hardangervidda - Varme klær.

vikafjell - Hvor kaldt kan jeg regne med at det blir her ? superundertøy og ull genser ?

Senalandet - lite klær.

Bare å komme med tips og erfaring fra disse områdene. Er også innteresert i å vite hva det er som klekker og vilken fluer jeg burde ta med. Ifjord så hadde jeg kun med kastestang og ikke fluestang.

Ligger også ved noen bilder fra turen i 2011. Det er fra Senalandet og Hardangervidda sør/øst.

post-10510-0-92293500-1340566800_thumb.j

post-10510-0-60009000-1340566835_thumb.j

post-10510-0-74675900-1340566915_thumb.j

post-10510-0-69209900-1340567036_thumb.j

post-10510-0-89577400-1340567099_thumb.j

post-10510-0-45405400-1340567146_thumb.j

post-10510-0-48119100-1340567188_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.