Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer ved opplasting av bilder


Henrik

Anbefalte innlegg

Forsøker å laste opp bilder på galleriet, men har problemer om jeg enten bruker valget om å laste opp flere bilder samtidig eller enkeltvis. Jeg har også forsøkt å benytte meg av forskjellige nettlesere. Henholdsvis firefox og chrome.

Jeg spiller liksom bingo om å få lastet opp bilde, og kan være heldig å få bingo av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Istedenfor å opprette egen tråd spør jeg heller her siden tråden delvis omhandler album/galleri.

Forsøker å laste opp bilder på galleriet, men har problemer om jeg enten bruker valget om å laste opp flere bilder samtidig eller enkeltvis. Jeg har også forsøkt å benytte meg av forskjellige nettlesere. Henholdsvis firefox og chrome.

Jeg spiller liksom bingo om å få lastet opp bilde, og kan være heldig å få bingo av og til.

Jeg har ikke hørt at andre skal ha hatt dette problemet, antar at bildefilene dine er i "normale" filformat som .jpg/.jpeg o.s.v.? Hvilket operativsystem bruker du?

Jeg bruker Opera som nettleser og med den fungerer det prikkfritt hver gang, likeså med MS 7 pro og med Linux-maskinen min.

Forklar gjerne steg for steg hvordan du går frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt at andre skal ha hatt dette problemet, antar at bildefilene dine er i "normale" filformat som .jpg/.jpeg o.s.v.? Hvilket operativsystem bruker du?

Jeg bruker Opera som nettleser og med den fungerer det prikkfritt hver gang, likeså med MS Vista og med Linux-maskinen min.

Forklar gjerne steg for steg hvordan du går frem.

Ja, normale filformat. OSX 10.5.8 operativsystem. Har også en med win7 som jeg kan prøve på også.

Nå er det mulig at det er pga. operativsystemet ikke er av den nyere versjonen. Har lenge tenkt på å kjøpe og installere en av de nyere versjonene.

Går inn på galleri-->Last opp-->select album-->'velger album'-->velger "enkel" eller "avansert" opplastingsverktøy.

Bruker jeg "enkelt" opplastingsverktøy kommer det opp feilmelding "internal error"

Bruker jeg "avansert" opplastingsverkktøy kommer det opp feilmelding med rød skrift "feil: 500"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en maksimumsbegrensning på 3 mb per bilde?

Ser ut som at jeg ikke får lastet opp bilder som er over den størrelsen.

Forsøkte på win7 PCen, men kun et bilde som kom opp og det er vel under 3 mb. De andre bildene får feilmeldingen "you have run out of space for uploads" eller "opplastning avbrutt (feil500)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en maksimumsbegrensning på 3 mb per bilde?

Tror ikke det skal være det, men det finner vi ut av. Systemet er satt opp slik at bildene blir nedskalert til 1600x1200 som største versjon. Var å sjekket innstillingene for din bruker og alt så OK ut. Er litt på farta noen dager jeg - så jeg får ikke sjekket restriksjoner på galleri før om en ukes tid. Men siden bildene allikevel blir redusert til 1600 ganger 1200 kan du prøve å skalere de ned selv først..?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.