Tor Magnus Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hvilken gps/kamera kan dette og hvordan kobles det sammen. Ja dette ble jeg nysgjerrig på og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Henrik Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg har et Nikon D5000 speilrefleks. Setter jeg inn en mini USB-kabel kan jeg koble denne opp mot en GPS, så sant en GPS har en kompatibel tilkobling. Det er jo ikke akkurat uvanlig med mini USB om dagen. Den nye Rino 650 til Garmin har f.eks. USB tilkobling/kabel. Med tanke på lagring av bilder på eksterne enheter vil det da komme opp valg/eller endre manuelt hvor man ønsker at bildene skal bli lagret, på kameraet riktignok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Magnus Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Det ser ikke ut til at det er så enkelt nei. Nikon har en gps brikke (GP-1) som er kompatibelt med noen av deres kameraer. Du kan heller ikke koble sammen to enheter med USB mini-b plugg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tremon Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 OK jeg tester i de nærmeste dagene, men er svært skeptisk! Har og QGIS, Mapwindows, Globalmapper, Arcgis suiten, osv osv...the proof is in the pudding! Edit: lenken din failet.... ikke helt overrasket der! Den virker hos meg, testet akkurat nå - huk av ignore getfeatureinfo så virker den iallfall. /M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaser Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Har lastet ned qgis. Kan noen gi en kort forklaring på hvordan jeg får åpent lenken over i qgis? Fikk lagt til noe men ble bare error. Hvor begynner jeg? hvilken meny osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tremon Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Har lastet ned qgis. Kan noen gi en kort forklaring på hvordan jeg får åpent lenken over i qgis? Fikk lagt til noe men ble bare error. Hvor begynner jeg? hvilken meny osv? http://gis.stackexchange.com/questions/tagged/qgis http://forum.qgis.org Det du vil er å legge til et WMS lag. Velg Layer -> Add WMS Layer -> New -> Name=Statkart | URL=url, hake på ignore GetFeatureInfo... -> OK Så klikker du Connect og velger det kartet du vil ha i den projeksjonen du vil ha, i det bildeformatet du vil ha og klikke add og så close. Min anbefaling er topo2, image/png og EPSG:900913 projeksjon til å begynne med. Ser kartet "skjevt ut" så kan jeg hjelpe deg videre på PM, men vil anbefale deg å bite i det sure eplet og finne utav det på egenhånd. Veldig lærerikt! Men hvis alt du vil er å SE på kartet så er det vanvittig mye enklere å bruke www.norgeskart.no - det er akkurat den samme kilden. Hvis du vil erstatte mapsource, tegne inn egne "ting" og kombinere flere wms kilder så er det å begynne å se på de 2 første linkene jeg ga deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.