Steffen1 Skrevet 11. juni 2012 Skrevet 11. juni 2012 for 10-15 år siden hadde de fleste terrengsyklene jeg så horn på styret. har sett rundt på nettet de siste dagene og ser ingen med horn. jeg likte dem, hvor tok de veien? Siter
Lompa Skrevet 12. juni 2012 Skrevet 12. juni 2012 Mange bruker dem fremdeles, men gjerne i mindre utgaver enn man gjorde før. Helt suverent, særlig i oppforbakker. Jeg har kjøpt noen fine i karbon. Mye mindre kalde enn aluminiumen.. Siter
hilmersen Skrevet 15. juni 2012 Skrevet 15. juni 2012 Jeg tror det har litt med styrebredde å gjøre. Jeg synes hornene er mye mer praktiske på smale styrer. Jeg sluttet med det fordi jeg begynte å sykle mer og mer sti, og hornene hadde en tendens til å hekte seg fast i grener osv. Siter
martin.m Skrevet 16. juni 2012 Skrevet 16. juni 2012 for 10-15 år siden hadde de fleste terrengsyklene jeg så horn på styret. har sett rundt på nettet de siste dagene og ser ingen med horn. jeg likte dem, hvor tok de veien? Hei. Det du omtaler som horn, heter på godt norsk bar-ends. Disse finnes i en rekke materialutførelser og lengder, og festes på styret, gjerne med samme vinkelgrad som styrestem. Jeg har bl.a. et Ritchey-styre som er styre og bar-ends laget i ett stykke aluminium, disse er dog uvanlige. Som nevnt over gir bar-ens mulighet til forflytning av kroppsvekt lengre framover på sykkelen, hvilket gir bedre balanse på sykkelen i brattere oppoverbakker. De fleste sportsbutikker fører bar-ends i sitt sortiment. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.