Kjellis Skrevet 3. juni 2012 Skrevet 3. juni 2012 Regnet trommer lett på teltduken på mitt Ringstind 2, jeg ligger i soveposen og har det godt og varmt, klokka er midnatt. Augustnatta er varm og mørk. Jeg har nylig stekt en halvkilos ørret og spist sammen med potetmos. Jeg er alene på helgatur til favorittvannene mine. Jeg dro rett etter jobb, var innom hjemme, skiftet tøy og rasket med meg den ferdigpakkede sekken. Jeg gikk opp til vannene på halvannen time, de ligger på nesten 700 meter og er sjeldent besøkt av folk, da sambygdingene er mest opptatte med å springe på fjellene i konkurransen "4-fjell". Å delta der gir vist status på facebook, og nede på kafèen, der de skryter over hvor spreke de er. Jeg slo opp teltet, spiste et par brøskiver og gikk i gang med å fiske. Nord for vannene er det fjell og bratt ned til sidedalen, jeg ligger i posen og tenker på skjebnen til ei jente som gikk seg fast på saueleiting der for mange, mange år siden. Hun omkom. Jeg vet ikke om hun ramlet ned, eller om hun frøs eller sultet i hjel. Jeg ligger å tenker på den triste skjebnen til søvnen tar meg. Etter en stund bråvåkner jeg, sansene er skjerpet maks! Jeg setter meg opp og lytter. Det er helt stille, fjellrypene som rapet villig da jeg sovnet er nå stille... Ikke regner det lenger, det er total stillhet. Og med ett merker jeg det. Jeg regelrett kjenner det på kroppen, et nervær, en ondskap, og følelsen vokser seg bare sterkere og sterkere. Panikken griper meg og jeg stormer ut av teltet, og der.... Jeg bråvåkner i min egen seng, jeg er helt kald, jeg har gåsehud fra hårfestet og ned til tærne. Følelsen av uhygge sitter i kroppen lenge, men jeg sovner igjen etter en stund. Dette drømte jeg i natt og følelsen av uhygge sitter i kroppen enda nå, mens jeg sitter å skriver dette. Jeg skulle ønske jeg var flinkere til å skrive og fortelle, så denne "historien" kunne blitt beskrevet så uhyggelig og virkelig som den føles.... Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 6 Siter
Dag G - Evje Skrevet 4. juni 2012 Skrevet 4. juni 2012 Og hva så du utafor teltet Kjell Gunnar.....? Vi venter på fortsettelsen av denne vonde drømmen, dersom du ikke bråvåknet da. Du skriver mer en bra nok !! Siter
Kjellis Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Skrevet 4. juni 2012 Jeg lurer også på hva jeg så, jeg bråvåknet og var livredd, så det var sikkert ikke vakkert det jeg så ! Har aldri opplevd noe lignende før, og håper jeg slipper også... Siter
Hege P. Skrevet 4. juni 2012 Skrevet 4. juni 2012 Du skriver godt nok! Jeg grøsset mens jeg leste. Siter
Kjellis Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Skrevet 4. juni 2012 Takk for det Jeg kommer nok til å ha drømmen i bakhodet neste gang jeg er på tur til samme plassen Siter
Kjellis Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Skrevet 6. juni 2012 Takk for det, Martin. Var litt usikker på hvor jeg skulle poste den, men fant ut at turrapporter måtte passe Siter
Kjellis Skrevet 9. august 2012 Forfatter Skrevet 9. august 2012 Jeg måtte gjøre denne drømmen til skamme og dro på helgatur nettopp til disse vannene nå i helgen. Jeg var ikke alene denne gangen, min 8 årige datter og kpl var der hele helgen, i tillegg var det til sammen 4 stk til som kom innom og lå en natt, så det var egentlig uvanlig folksomt. Jeg verken så eller merket noe til fenomenet i drømmen, så en drøm er nok bare en drøm Vi er fremme etter et par timers gange. kpl i motlys. Skodda kommer sigende på fredagskvelden og ligger hele helgen... Kveldsstemning før skodda kommer på fredagskvelden. Fisking sent på kvelden Undertegnede med turens største fisk, 390 gram. Det blir kveldsmat Måneskinn... Vi hadde med en Ally som kpl kostet på seg å bære opp. Alt i alt en knall helg 1 Siter
Jaap Skrevet 9. august 2012 Skrevet 9. august 2012 Fine greier Kjellis. Det var en herlig middag, helt sikkert. Siter
stormåsen Skrevet 9. august 2012 Skrevet 9. august 2012 Lurer jo litt på hvor dette vannet er jeg da.... Siter
Kjellis Skrevet 9. august 2012 Forfatter Skrevet 9. august 2012 Fine greier Kjellis. Det var en herlig middag, helt sikkert. Middagen var knall, det var flotte stekeørreter. Lurer jo litt på hvor dette vannet er jeg da.... Hehe... Hva skal jeg røpe, jeg kan jo i alle fall si at vannene ligger på fastlandet i Aure kommune. Siter
Helge.R Skrevet 10. august 2012 Skrevet 10. august 2012 Kjente på spenninga i den del 1 der ja... Men og ta turen og ta et slagt oppgjør med seg selv var ikke dumt. Ble våt i munnen av de flotte ørretstykkene....Flott skriving 1 Siter
Kjellis Skrevet 10. august 2012 Forfatter Skrevet 10. august 2012 Takk for hyggelige tilbakemeldinger Siter
Kjellis Skrevet 12. august 2012 Forfatter Skrevet 12. august 2012 Var oppe for å hente ned Allyen nå i helgen. Været var som det hadde vært i hele sommer, lett regn, skodde og kaldt. Vi gikk opp på fredagskveld slo opp telt og fisket. Jeg fikk to fine ørreter i skumringen, den største på 320 gram. De tok på en svart møreungen med gule prikker, en sluk som fisker godt under slike forhold. kpl fikk ingen, men fikk turens største på første kastet morgenen etter, en fin ørret på halvkiloen. Teltene er satt opp og jeg holder på å ordne klar fiskestangen. Standard turvær i sommer... Natten siger på. Forteltet mitt rundt midnatt, er koselig når det begynner å bli mørkere kvelder også. kpl er fornøyd med å få turens største. Vi har fordelt kanoen og er klare for å gå hjem. Undertegnede med sommerens tyngste bør, rundt 30 kg. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.