Gå til innhold
  • Bli medlem

Padletur i jyltingsmarka, noen som har vært der?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og ser på kart på ut.no ( har ikke disse kartene selv). Og tenker kanotur med barn og hunder og minst mulig bæring.

Da jeg gikk på ungdomsskolen var vi på 3 dagers kanotur her og vi endte med en bæreetappe, men den var ikke så lang. Det jeg vet er at vi endte på Stor jyltingen og kanskje kan ha startet på Halvorsjøen.

Er det noen som er litt bedre kjent i denne delen av femundsmarka? Grunnen til at vi velger femundsmarka er jo at vi bor i Trysil og det er jo bare et steinkast unna.

I første omgang tenker jeg en 3-4 overnattinger og vet at det fint går an å bruke så mange dager der.

Men det jeg er er usikker på er hvilke vann om henger sammen og om det skulle være noen restriksjoner på hund i disse områdene.

Om noen har vært der, har kart eller har forslag til en rute,så blir jeg glad.

Og utgangspunktet bør ikke være for langt unna ei vei som kan kjøres med en caravelle.. En av ungene er 5 1/2 år og begynte å gå for bare noen måneder siden, så ting må tilpasses hennes behov( derav kano).

Vi er kanovandte, men vi har lyst på litt andre opplevelser enn bare basecamp med telt/minicampingvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk ut Frank-Runes hjemmeside. Han har padlet der: http://www.fjellrek.com/25421697

:)

Takk for godt tips!

Om noen vet om det går an å kjøre med bil inn til feks Storjyltingen, Gunnarsjøen eller Halvorsjøen hadde jeg blitt glad. Det går veg dit,men jeg vet ikke om den er bommet eller ikke. Vet at vegen inn til Storjyltingen er farbar med buss, men om man må ha egen tillatelese vet jeg ikke, jeg har ikke vært der siden 9.klasse, og det er noen år siden gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.