Sven Skrevet 28. mai 2012 Skrevet 28. mai 2012 Jeg lurer på Rjukan (Krossobanen opp)-Kalhovd-Mårbu og videre til Haugastøl og Rallarvegen som en del av tur til Bergen til sommeren. Er helt ukjent med området. Noen som kjenner mulighetene for å ta seg fram her med en terrengsykkel og ei etthjuls tralle? Hvordan er det med fricamping i disse traktene? Jeg er særlig nysgjerrig på strekka Mårbu-Haugastøl. Finnes det ei rute med traktorslep/turvei her, eller er det bare sti? Jeg er klar over at jeg kan sykle bilveien til Dagali og Geilo, men vil unngå det hvis jeg kan. Siter
afe Skrevet 28. mai 2012 Skrevet 28. mai 2012 Det er bare stig. Det er nokre traktorsleper på austvidda, men dei går vinkelrett på ruta di. Siter
halalgeir Skrevet 28. juni 2012 Skrevet 28. juni 2012 Jeg er også interessert i erfaringer med terengsykkel på vidda. Vurderer en liten uke, men det fordrer at det går an å sykle der. Stier holder nok. Ser at det kan bli vanskeligere om man skal ha en tralle etter seg i tillegg... Siter
Eirik78 Skrevet 29. juni 2012 Skrevet 29. juni 2012 Kanskje dere kan plukke opp noen tips fra to artige herrer som har gjort turen for noen år siden: http://folk.uio.no/~...fb/hvidda4.html Men sykkel kan etter min mening brukes andre steder, stiene på vidda er allerede mer enn nok slitt etter min mening. Siter
afe Skrevet 29. juni 2012 Skrevet 29. juni 2012 halalgeir skrev (På 28.6.2012 den 23.15): Jeg er også interessert i erfaringer med terengsykkel på vidda. Vurderer en liten uke, men det fordrer at det går an å sykle der. Stier holder nok. Dersom turen går innom grensene for nasjonalparken, er det verdt å få med seg kva nasjonalparkbestemmelsane seier om akkurat dette: http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/lf/lf/lf-19810410-4830.html (punkt 4.5.1c) 1 Siter
halalgeir Skrevet 30. juni 2012 Skrevet 30. juni 2012 Ser potensialet for en artig diskusjon om sykkel i natur her, men jeg tror jeg skal la det være. Tusen takk for info Eirik78 og afe! Ser ut som om området øst for nasjonalparken er det som er mest aktuelt da. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.