Gå til innhold
  • Bli medlem

sykkel tur med telt + fiske i oslo 3 åring østernvann ok?


svingen

Anbefalte innlegg

Hei!

tenkte og ta en tur i morgen med sykkel vogn og junior på 3 år.

Tenkte og ta med fiske stang og telt,han har bare slik "sparke sykkel" så ville vært kjekt hvis det ikke var så bratt,helst veldig flatt.

kan gjerne ta togg eller andre kollektiv mulighet får og finne noe bra

Tenkte kanskje og ta T-bannen med linje 1 opp til "skogen" (artig navn på en stopp) sykle så til østernvann og fiske og telte her.

fra lørdag til sønda har vi leid hytt på sætern gård,så tenkte og sykle dit på lørdag.

er denn hytta her http://www.turistforeningen.no/seterengard/index.php?fo_id=7465 samme med dama :) (vil ikke ligge i telt pga høy gravid kan vel ikke klage på det)

Noen som har erfaring med fisk på østernvann? har lest lit ser jo bra ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel mulig å campe ved Østernvann, såvidt jeg husker blir det ganske nær veien. Men med en 3-åring kommer man vel ikke så mye lenger. Sykler dere opp til Abbortjern er det finere teltplasser. Da må dere gå noen hundre meter i tillegg. Fisk som er moro for en 3-åring er det begge steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke litt vel kupert å sykle ned fra Skogen for så å sykle opp igjen til Østernvann? Jeg antar det er vannet i bærumsmarka du sikter til?

Jeg ville heller tatt t-banen til Røa eller stoppet etter Røa. Derifra kan du sykle opp langs lysakerelven til Fossum. På vei opp til Østernvann kan dere ta en liten avstikker ned på grusveien som går på nedsiden av Løvenskjold sin "tømmerfabrikk" langs Bostadvannet. Følger du denne veien til ende kommer dere til en "hemmelig" liten og flott badeplass ved Bogstadvannet. Etter litt lek der kan man så sykle tilbake og opp til Østernvannet hvor mini kan få utfolde seg på noen flotte og krokete stier som går langs vannet.

Sparkesykkelen ville jeg forresten ha droppet. Jeg har en gutt på 3år som også er ivrig på sparkesykkel, men på de grusete veiene i marka blir det for tøft og trått for ham. I stedet tar jeg med meg bøtter og spader i sykkelvognen som han får leke med når vi stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si takk igjen får tips,ble en veldig fin tur,gikk av på ekraveien og sykkle opp til det "hemmlige" badeplassen hvor vi så syklet opp til østervannet hvor vi badet :)

var så mye folk der att jeg orka ikke sette opp noe telt noen plass og viste ikke hvordan muligheten var videre får og finne vann osv så ente med og sykle ned igjen og slo opp telte på bogstad camping :)

var en veldig velykka tur takk igjen Ides :) (skal prøve og få laget en turraport)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.