rypa Skrevet 17. mai 2012 Skrevet 17. mai 2012 Har dere planer for sommeren? Har såå lyst til å dra på tur med overnatting i sommer. Noen som har forslag til hvor man kan dra? Jeg drar altså ikke alene. Siter
erlendne Skrevet 17. mai 2012 Skrevet 17. mai 2012 Nord-Norge e flott! Mykje fin skjærgård og masse fine fjell! Siter
rypa Skrevet 17. mai 2012 Forfatter Skrevet 17. mai 2012 Takk for svar! Er det turløyper der? Eller turisthytter som leies ut? Siter
rypa Skrevet 17. mai 2012 Forfatter Skrevet 17. mai 2012 rypa skrev (På 17.5.2012 den 19.37): Har dere planer for sommeren? Har såå lyst til å dra på tur med overnatting i sommer. Noen som har forslag til hvor man kan dra? Jeg drar altså ikke alene. Var vel kanskje et dumt spørsmål, finnes vel turisthytter overalt regner jeg med? Nord- Norge er stort. Siter
Lofotfjell Skrevet 17. mai 2012 Skrevet 17. mai 2012 Du er velkommen til Lofoten, vi har både dnt hytter og Rorbuer og manger fantastiske teltplasser i vill og vakker natur. 1 Siter
trape Skrevet 17. mai 2012 Skrevet 17. mai 2012 Hei! Her finner du noen linker: http://www.turistforeningen.no/search.php?fo_id=3&so=ca,tp,tr,lo Siter
mindviruz Skrevet 18. mai 2012 Skrevet 18. mai 2012 gå inn på ut.no. Der finner du masse turforslag, og klikker du deg inn på kartet får du se oversikt over alle hyttene rundt om. Siter
erlendne Skrevet 18. mai 2012 Skrevet 18. mai 2012 rypa skrev (På 17.5.2012 den 19.50): Takk for svar! Er det turløyper der? Eller turisthytter som leies ut? Det er masse turløyper og en del hytter. Anbefaler ut.no, eller godtur.no. Statsskog leier også ut hytter rimelig. Se her for en fylkesvis oversikt: http://www.statskog.no/hytter/Sider/default.aspx Siter
rypa Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Skrevet 18. mai 2012 graham skrev (På 17.5.2012 den 23.22): Hvor i landet ser du for deg å dra på tur? Finnmark er en av drømmene, men vet ikke om jeg får det til. Ellers blir det noe i Trøndelag. Siter
REs Skrevet 19. mai 2012 Skrevet 19. mai 2012 Ut fra det du skriver så antar jeg at du bor i Trøndelag et sted. Et problem kan da være transport til turområdene som er nevnt. Hvis du ikke vil dra på tur alene så antar jeg at du ikke har så lang erfaring med denne formen for ferie og da kan lett en lang transportetappe bli et hinder. Det burde være mange fine muligheter i nærheten av der du bor. Sjekk med den lokale Turistforeningen. De har kart over løyper og hytter. Hvis du ikke vil bruke hyttene så er det bare å ta med et telt og en primus så kan du slå deg ned hvor som helst. En fiskestang kan jo også være bra. Sjekk med den lokale fjellsportgruppa så vil du helt sikkert få mange gode tips og du skal ikke se bort fra at det kan være noen interessante turkammerater der. Disse ungdommene er vanligvis veldig aktive i fjellet. Siter
rypa Skrevet 19. mai 2012 Forfatter Skrevet 19. mai 2012 Ja, jeg ser også på lang transport som et hinder. Det er vel kanskje smartest å begynne en plass som er nær. Har begynt å skjekke forskjellige sider Siter
oyvindbl Skrevet 19. mai 2012 Skrevet 19. mai 2012 Du kan jo evt ta hurtigbåten til Kristiansund og ta vandringen langs Fjordruta . Den starter i Kristiansund og er 15 mil med løyper og 13 hytter. Du finner informasjon og kan laste ned brosjyre på http://www.kntur.no/Ny/Fjordruta.htm . Kos deg masse på tur i sommer!! Siter
rypa Skrevet 19. mai 2012 Forfatter Skrevet 19. mai 2012 Det var en god ide! Er enkelt for meg å reise med den båten. Siter
oyvindbl Skrevet 20. mai 2012 Skrevet 20. mai 2012 Det er vel ca 7 km fra hurtigbåtkaia til flyplassen hvor ruta starter, men det går jo busser, og bussterminalen er rett ved siden av hurtigbåtkaia 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.