REJOHN Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Det blir mye gjentakelse, og i år kunne jeg egentlig bare henvist til fjorårets turrapport. Nå er det blitt en tradisjon med en telttur i 1. maihelga. I 4 år har jeg nå tatt en vårtur inn i Fidjadalen med telt. Den faste teltplassen er litt inn av Månastødelen rett ved Huldrehaugane. I år var bjørka utsprunget nede ved parkeringsplassen og det ble mindre og mindre grønt etter som jeg kom lenger inn i dalen. Det var ikke snøflekken, og det virket som om det ville være et godt stykke opp til de første fennene. Jeg lurer på hvordan det er med fonna ved Fidjafossen… Hjemmover 1. mai var det sommerstemning i lia over Månvannet. Sola varmet og det var tørt i bakken og svetten randt. Det er egentlig litt underlig at times kjøring og to timers trasking er nok til å få fram villmarksfølelsen. Jeg ligger ofte alene på Blåfjellenden (selvbetjent STF hytte) og som ligger ennå høyere og lenger inne, uten å få den samme villmarksfølelsen. Å våkne - tidlig – med temperatur rett over null, ikke en sky på himmelen, med så vidt museører på bjørka, og med elva som bruser i bakgrunnen, må betegnes som en opplevelse vel verdt å ta med. Men det er ikke å legge skjul på at årene har gått, og det gir grunn til å filosofere over hvor mange år jeg kan få til slike opplevelser. Men dette året ble det i alle fall en skikkelig vårtur. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Bjarne H.S. Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Flott rapport!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+ost Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Liker godt disse rapportene dine. Jobba halvannet års tid i Forsand, men fikk av bare idiotiske grunner aldri utforsket turområdet. Rapportene dine og andre fra dette området er derfor små smutthull inn i hva jeg aldri fikk opplevd, men likevel ante lå bak der et sted. Så for min del må du gjerne skrive fremfor copy and paste fra år til år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REJOHN Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Flott rapport!! Liker godt disse rapportene dine. Jobba halvannet års tid i Forsand, men fikk av bare idiotiske grunner aldri utforsket turområdet. Rapportene dine og andre fra dette området er derfor små smutthull inn i hva jeg aldri fikk opplevd, men likevel ante lå bak der et sted. Så for min del må du gjerne skrive fremfor copy and paste fra år til år. Svært hyggelig med tilbakemeldinger. Mange takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjellis Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Fin turrapport Gleder meg til å starte på sommersesongen nå kjenner jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre0 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Flott turrapport Har planer om teltur til Fidjadalen jeg også. Blir sansynligvis en rundtur via Brådlandsdalen. Venter litt til så det er mindre sansynlig å møte på snø i høyden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REJOHN Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Flott turrapport Har planer om teltur til Fidjadalen jeg også. Blir sansynligvis en rundtur via Brådlandsdalen. Venter litt til så det er mindre sansynlig å møte på snø i høyden. Det hørtes spennende ut. Jeg har gått over fra Blåfjellenden til Brådlandsdalen og ned en gang, og selvfølgelig Brådlandsdalen fra Hunnedalen noen ganger. Med telt og "greier" kan det bli en litt "tung" tur. En overnatting gir lange dagsturer, og to gir forholdsvis korte dagsetapper. Jeg tror jeg ville satse på to overnattinger. En ved Fidjastølen og en ved Brådlandsstølane. Det er ikke lett å spå været, men det er ikke uvanlig at fennene ligger til august opp i litla Fidjadalen. (Navnene på litla Fidjadalen og Fidjadalen er selvsagt byttet om på kartet.) Så turen bør nok muligens vente til slutten av juni. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre0 Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Takk for gode råd REJOHN! To dager høres fornuftig ut. Det er lenge til slutten av juni, men kan hende jeg prøver før. Skulle det ikke være framkommelig, så er det jo ingen skam å snu. Må nok ta noen omganger med sekken for å få ned vekten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.