Gjest Srx (Ron) Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Her i Nord.-Troms tiner det i en forferdelig fart. Det såg så bra ut, masse sne og nattefrost. Siste 3-4 dager så har det vært varmt og regn. Er nokk sne i lysløypa, men sneen er mest bare slush. Vurderer å klargjøre skøyte og klassiskskia for sommeren, håper på enda ett par turer på fjellskia og kansje en skutertur eller to i helga. Hvordan er forholdene andre steder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HegeJohnsen Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Heldigvis tiner det fort også her i Trondheim. Trodde aldri det skulle bli vår og barmarkssesong i år! Fortsatt muligheter for å gå på ski i Bymarka for de mest ihuga, men for egen del er skiene parkert for sesongen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjellis Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Det tiner fort her på nordvestlandet også. Det er nok snø i fjellet, men det er slush og råtten snø. I dag er det sørvest kuling og regn (standard vær her på nordvestlandet) så det tiner nok fort nå. Blir vel å vende nesen innover i landet, til Trollheimen bl.a. for å dra ut skisesongen i det lengste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afe Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Skisesongen slutt allereie? Det er jo bare april! Etter ei heller snøfattig påske her på austsida av langfjella, har det teke seg kraftig opp att i vekene etter påske, så no er det knallforhold i fjellet. Eg reknar med at ski vert helgesysselen to månader til, så avsluttar eg skisesongen med 2-3 dagar i Blåskavelenområdet i månadskiftet juni/juli. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asghegg Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Det ble ikke mange skiturer, kun en topptur, heller ikke mange scooterturer. Nå småregner det her, og +6 grader, kan ikke bli bedre med tanke på at jeg nå ønsker snøen og isen(på vannene) bort. Fluestanga er nå rimelig klar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjell Iver Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 I fjor hadde jeg siste skituren 14 Mai med oppstart ved hytta ved Børgefjell. Soft-is slush føre den gangen. Håper endelig å ha en lengre sesong i år og få noen skiturer ut i mot juni. Ikke meg i mot Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KarlE Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Og på Sunnmøre må arrangerte turer avlyses i helgen pga nysnø/snøvær... I fjor kom jeg litt sent i gang med topptur, så første med randonne var først 05.juni. Siste 27.juli, dog med sykkel og litt gåing. Ikke noe problem å finne snø i juni hverfall, og med påfyllet som har vært i år så ser det lovende ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Srx (Ron) Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Vært og rundet litt på vollen med barna (sneskuter), regner med den blir satt bort nu, om ikke mildvær og regn snur. Er siste skuterhelga her i Nord (5 mai). Selv håper jeg på en isfisketur eller to i mai med fjellskia. Men været er trasig, regn regn og regn. Vanndammer og slush i sneen overalt. Fortsetter det slik blir det fare for sørpeskre og slushras. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polardego Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Smelter fort her på kysten av Vest-Finnmark også, men satser på at det fortsatt er en del igjen på fjellet til 17.mai-helga. Da blir det langtur med telt og isbor etter storrøya Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
agno Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 På Valdresflya er det strålende forhold og nysnø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
activ Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 17-mai helga blir det ski og pulk tur inn i Børgefjell fra Svensk side for å fiske på isen. Erfaringsvis så er det godt med snø og tykk is. Ved å se på et live Web kamera fra Klimpfjäll Högfjällshotell kan man få en liten pekepinne hvordan ståa er i grense fjell traktene. Link: http://www.klimpfjall.se/ 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjellis Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 17-mai helga blir det ski og pulk tur inn i Børgefjell fra Svensk side for å fiske på isen. Erfaringsvis så er det godt med snø og tykk is. Ved å se på et live Web kamera fra Klimpfjäll Högfjällshotell kan man få en liten pekepinne hvordan ståa er i grense fjell traktene. Link: http://www.klimpfjall.se/ Høres bra ut. Legg ut turrapport med bilder her på forumet etter endt tur da 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.