OleG Skrevet 23. april 2012 Skrevet 23. april 2012 Hei, er det noen som vet hvordan snøforholdene er for tiden i området Bødalen, Lodalskåpa og Brenibba? Litt mer spesifikt: - Hvor langt kan man kjøre bil opp mot Bødalseter ? - Trenger man tausikring på det bratteste partiet opp mot toppen av Lodalskåpa? Er det isete og hardt eller løssnø ? - Trenger man tau for å sikre seg mot bresprekker mellom toppen av Brattebakkene og Brenibba ? - Hvordan er det å stå på ski ned Brattebakkene ? (Jeg la spørsmålet inn under "Toppturer og tinderangling" først, kanskje feil underforum? Der er det hvertfall liten aktivitet for tiden) Siter
OleG Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Skrevet 2. mai 2012 Siden jeg ikke fikk noe svar dro jeg bort for å finne svarene selv i helgen - Hvor langt kan man kjøre bil opp mot Bødalseter ? Svar: ca 2 km fra Loenvannet. Det skulle vistnok komme gravemaskin snart og grave seg gjennom skredet som stenger veien videre. - Trenger man tausikring på det bratteste partiet opp mot toppen av Lodalskåpa? Er det isete og hardt eller løssnø ? Svar: Nei, utmerkede snøforhold! (men fremdeles ganske bratt) - Trenger man tau for å sikre seg mot bresprekker mellom toppen av Brattebakkene og Brenibba ? Svar: Masse snø, ingen synlige sprekker. Det føltes veldig trygt. En del skigåere og men ingen brukte tau. - Hvordan er det å stå på ski ned Brattebakkene ? Svar: Veldig bra Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.