Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips for kanotur?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

For to år siden var jeg på en kanotur som leirleder for noen konfirmanter. Har siden den gang tenk litt på å ta en kanotur selv, men det har ikke blitt noe. Men nå skal jeg ta meg en tur :)

Jeg lurer derfor på om noen har gode tips for en kanotur på 2-3 dager, for to uerfarne og litt vågale padler? (gjerne i sør-norge/aust-agder)

• 1 måned senere...
Annonse
Skrevet

Jeg driver for tiden med å lage en padleguide til følgende steder (alle i Aust-Agder):

- Grimevatn

- Myklevatn

- Oggevann

- Kilefjorden

- Øyuvsbu - Gaukhei (høyfjell).

Flere av disse kan utvides slik at du kan drive på i mange dager. Boka til Øystein Køhn har info om noen av de. For eksempel er Grimevatn til Lillesand en fin 2 dagers tur. Oggevatn og Kilefjorden kan utvides langt. Har ikk esett på Tovdalselva enda, men der er det masse muligheter.

Jeg kan sende deg .pdf-fila (skal være ferdig 20. juni) på vassdragene over hvis du sender meg en adresse. Den vil også bli lagt ut på www.adrenaline.no

-lars

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.