Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Jeg sykler året rundt og har så langt benyttet vanlige offroadsykler utstyrt med flotte piggdekk fra Nokian. Til høsten er det på tide å skifte ut sykkelen og jeg vurderer å kjøpe en hybridsykkel denne gangen. Er det noen som vet om Nokian har gode piggdekk også til hybridsykler? Er det noen som benytter hybridsykkel om vinteren og kan si noe om hvordan det funker kontra standard offroad sykkel? Peder Siter
lph Skrevet 22. april 2005 Skrevet 22. april 2005 Sykler også året rundt, men har ikke prøvd hybrid ennå. En kollega er derimot tidligere aktiv syklist, dvs relativt kresen, og sverger til sin hybrid til jobbsykling hele året. Med piggdekk. Siter
Lena Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Sykler selv på hybrid sommer som vinter og har ingen problemer med det. Kjøper vanlige piggdekk, litt smalere enn til offroadsykler, men de fungerer helt fint, også når man lener seg litt i svingene eller møter på issvuller. Har hatt min hybrid i to år nå og har altså hittill ikke møtt noen problemer mht vintersykling. Godt sykkelkjøp! Siter
FranzJosef Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Hva er en hybridsykkel? Hva er det som sammenblandes... Hilsen NOVIS! Siter
lph Skrevet 28. april 2005 Skrevet 28. april 2005 Racer og terrengsykkel. Ser ut som en terrengsykkel med store, smale hjul som går fort på asfalt. Siter
arildgs Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 For en del år tilbake syklet jeg mye med pigger på hybrid sykkel. Min erfaring var at løs sne var den værste fienden, men at type barfrost/is ikke bøy på særlig problem. I løssnø er nok off-road sikkert bedre egnet akkurat som den vil være det i løs sand og grus. Jeg måtte imidlertid legge opp vintersyklingen da jeg fikk problemer med bihulene (iskald luft og svette i panna ble for tøft for meg). Sukk! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.