Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakking av sekk

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn
Skrevet

???

Dette med skallplagg var direkte teit og dumt sagt av meg ! Les istedet:

Min basis bekledning nå i sommerfjellet består av ull T-skjorte (Smartwool!),

Fjellreven vidda buksa(zip off utgaven) og Smartwools fantastiske ullbokser

Med meg har jeg Marmot Glenmore gtx jakka - en helårsjakke, men fungerer utrolig bra i sommerfjellet med kun tynn ull under!

Ingen bomull - bortsett fra Fjellrev buksa.

I sekken selvfølgelig Janus svarte ullunderlang og ditto over samt tykk ullgenser, gode bladvotter, fjelllue, to ullsokkeskift, balaclava og Bergans supre Dermizak langbukse så mener jeg dette får være nok av klær.

Med begge deler mente jeg at jeg bærer både fjellduk og telt - jeg går ikke via hytter - men camper et stykke unna...

Annonse
Skrevet
bestem deg for om du skal på telttur eller hyttetur!

skal du sove ute må i tillegg til telt/fjellduk ha med liggeunderlag, varmere sovepose og kokeutstyr. det blir fort 3-5kg ekstra.

bruk heller overskuddseregien til å gå på topper eller fiske :lol:

Mulig jeg ikke var utfyllende nok..? Gubbens fjellduk veier ca 800g. Hadde ikke tenkt å sove ute hvis det ble dritvær, men hvis sommernatta var lys og fin... Da frister det mer enn å ligge i hytte! (Her oppe skinner sola hele døgnet om sommeren :wink: ) Kaffekjelen skal med uansett. Fryser sjelden i soveposen min - og den veier det den veier. Tenkte bare å spare vekt ved å droppe teltet. Fjellduk er vel smart å ha med i alle tilfeller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.