Gå til innhold
  • Bli medlem

Spot tracking - trenger hjelp!

Hawk!

Anbefalte innlegg

Jeg var på Hardangervidda i jula som var og hadde kjøpte meg en Spot II i anledningen. Meldingene kom tydelig frem og alt virket som det skulle. Spørsmålet mitt er angående tracking funksjonen. Jeg hadde den på, på store deler av turen, men gjorde ikke noe i forveien med tanke på forberedelser på findmespot.com. Er det noen muligheter for meg nå å kunne finne igjen ruta jeg gikk, eller er alt håp ute?

Setter stor pris på svar...

PS. Veldig godt fornøyd med Spoten. Ettersom vi lå værfast i 3 netter i storm var det veldig praktisk å kunne sende OK meldinger. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Er faktisk ikke helt sikker på om den lagrer tracking, hvis du ikke har bestilt tracking.

Om engelsk er et språk du kan så kan du få svar her http://www.findmespot.eu/en/contactus/index.php

I tillegg til det vanlige abonnementet som inneholder basistjenester for å sende Ok-signaler etc, så trengs Track Progress i tillegg for å legge ruten på Google Maps.

http://fresk.no/images/spot/SPOT_viktig_info.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte og betalte for tracking-tjenesten, men jeg finner ikke ut hvor jeg skal se ruta jeg har gått. Må en ha gjort noe i forkant, eller er det en plass jeg ikke enda har funnet hvor jeg finner ruta liggende og vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du logget deg inn på "findmespot" og aktivert enheten din? Der ser du samtidig hvilke tjenester (services) du har betalt for.

Nå kjenner jeg ikke SPOT II, da jeg har SPOT I, men med den må jeg ENTEN ha den i track-modus, eller i en av de andre modusene. M.a.o dersom jeg f.eks. har sendt OK-mld, må jeg sette den i trackmodus etterpå.

Regner med at du har sette denne, men sender linken allikevel:

http://www.findmespot.eu/en/spotnews/index.php?option=com_content&view=article&id=396%3Aspot-satellite-gps-messenger-how-to-video-track-progress-&catid=6%3Avideos&Itemid=60〈=en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde den på, på store deler av turen, men gjorde ikke noe i forveien med tanke på forberedelser på findmespot.com. Er det noen muligheter for meg nå å kunne finne igjen ruta jeg gikk, eller er alt håp ute?

Du skriver jo egentlig her at du ikke har logget deg på og aktivert enheten din(?) på findmespot, og det må du gjøre iallfall. Da vet jeg ikke om du finner igjen ruta heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formulerte meg noe dårlig ser jeg. Jeg aktiverte brukeren min, ellers hadde vel neppe noen av meldingene mine kommet gjennom, men gjorde ikke noe spesifikt i forhold til trackingen bortsett fra å betale for tjenesten. Jeg hadde også på tracking funksjonen, men jeg skjønner ikke hvor jeg skal finne igjen ruta. Regner med det skal være på findmespot en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine GPS lokasjoner inkludert mld finner du under " My GPS Locations" inne på din findmespot.com.

Merk av de du vil se og trykk "show on map"

Lokasjonene slettes etter 30 dager tror jeg.

Under shared pages kan du opprette en side som du kan dele med de du vil. Her vises da track og ok beskjeder mens du er ute.

Du kan også bruke http://www.spotadventures.com/ som har et live map for din konto samt at du kan opprette "turrapporter" med spor og bilder etter turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.