Ravneskar Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Hei - har akkurat kommet fra firedagers telttur hvor vi opplevde litt spesielt vær - 30 cm kald ny snø - sol og snøbyger og temp fra minus 3 til minus 25. Vi hadde tre pulker med oss - En ny fjellsport transoprter med taudrag - denne fungerte best - fløt oppå snøen - god stabilitet og ingen ising. To godt brukte fjellpulken glassfiber med tyngnde - disse ble som bly å dra.. ising - for hver stopp snudde vi pulkene å skrapa is - Så spørsmålet: Hva gjør man for å hindre is på pulk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steihy Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Det enkle svaret gir du egentlig selv - bytt ut med FP Transporter - men det er jo ikke det du spør om. Interressant å se om det er materialet i Transportern som gjør at den ikke iser, eller om det er fravær av riper og slitasje. Det finner du ut. For jeg regner med at det er som med rubben til Hjelmeset, hvor riper gir feste for is. Min pulk har vært på noen skjær, sånn at problemet er godt kjent. Norpulken var i utgangspunktet lakkert som en bil, derfor behandler jeg den sånn. De dype ripene burde selvsagt vært fylt, men jeg vokser bare over dem med Autoglym eller den voksen som er i bruk i øyeblikket. Hardvoks på toppen og puss som f. Når vann perler som på nybona bil innbiller jeg meg at jeg har gjort det jeg kan. Mulig at skiprodukter - glidere - hadde gjort jobben bedre, tips mottas med glede. Mvh Stein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mindviruz Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Jeg tenker i hodet mitt at det burde være mulig å bruke en hard glider som du smelter inn, slik som på skiene? Men om det varer, vet jeg ikke. Og da blir det dyrt i lengden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edsson Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Skismøring for kaldt føre gjør også susen. Ellers gjelder det å sørge for at pulken snus når den står i ro. Is fester seg ikke like enkelt når pulken er "i drift". Og, som andre har nevnt, så iser den lettere dersom den er "rubbet" under pga slitasje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.