Dag G - Evje Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Etter å ha knauset rundt og overnattet på all mulig småtopper i Indre Agder i vinter, var det godt nå i slutten av mars å sette kursen mot Svalbard. Ankomstdagen gikk med til seightsing og traving rundt i Longyearbyen med tilhørende sosial aktivitet. Sola var nå like lenge oppe som nede hos oss, men dog ikke så høyt på himmelen. Morgenen etter var vi på veg oppover til 371-Sukkertoppen som kneiser over byen. Etter en mild vinter med mye ising var det nå kommet et lite lag med snø. Greit å gå til fots. Minus 10 og vindstille. Kunne ikke bli bedre !!! Isbjørnsjekk på Sukkertoppen : På ryggen fra Sukkertoppen innover til det paddeflate Gruvefjellet. 849-Trollsteinen bak til høyre ble et fristende turmål.http://peakbook.org/index.php?module=index.map&action=pbemap&id=50368 På tur over Gruvefjellet. Et par isbjørn imellom oss og Trollsteinen ser det ut for... Heldigvis var det nok bare et par eksemplarer av den fredlige og nesten tamme Svalbardreinen.... Kjerringa i føringa det siste ryggstykket mot toppen og Trollsteinen. Uten stegjern eller ei lita øks ble det stopp rett under topppunktet. Rein Bislett is under snølaget. Hjemturen la vi ned over Larsbreen i en sidedal til Longyeardalen. Vi vurderte å gå inn på Sarkofagen (på bildet) da vi var på Larsbreen, men siden sola begynte å bikke ned mot horisonten sparte vi den til senere. Middagen lokket også etter en hildrande fin dag i et meget spesielt landskap. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 31. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2012 Skal lure på om ikke Sportsnett har benyttet Trollsteinen i sin påskereklame.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martin.m Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Svalbard er på listen over steder jeg ikke har vært men gjerne vil dra til. Fikk ikke mindre lyst nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn-Ivar Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Det så fantastisk ut Dag! Ikke så galt vær heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Srx (Ron) Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Vi nattet over på Larsbreen da vi va der. Gikk dere ned Endalen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oyvindbr Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Bildet "Isbjørnsjekk på Sukkertoppen" appellerer til meg. Mye annet fint også, håper jeg får meg en Svalbardtur i løpet av livet. Fikk dessverre ikke åpna bildemeldinga di, først var sida nede, og da den var oppe og gikk igjen var det visst for sent å få fram bildet. Jaja, kan tenke meg at det er og har vært et eventyr der oppe! Noe helt annet en den bejublede sommeren som har hersket her nede. Jeg vet at det ikke går i oppfyllelse, men må bare si det: Jeg håper jeg aldri får oppleve en sånn tullevinter som dette en gang til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjellis Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Herlige bilder dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 31. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2012 Vi nattet over på Larsbreen da vi va der. Gikk dere ned Endalen? Vi gikk opp fra Sukkertoppen til Trollsteinen parallelt / vest for Endalen. Ellers takk for tilbakemeldinger. Og takk til Vårherre for godværet. (I den grad han har makt over det da..?? :: ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilpåtur! Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Fine bilder, Svalbard er fantastisk! For de som er interessert i å lese mer om livet på Svalbard anbefales den bloggen her: http://mushamna.blogspot.com/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chris B. Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Flotte Bilder:) Fikk lyst og dra selv, Svalbard står på ønskelista over turmål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.