Moccasin_Man Skrevet 26. mars 2012 Skrevet 26. mars 2012 Hei. Noen som har gått en slik langtur(Oslo - Meldal(Trollheimen)), som har tips og råd på flere punkter? Ruter, klær, skovalg, utstyr, vekt, matrasjon/"etterforsyninger" osv. Føret og været vil variere veldig, vil jeg tro: Varmt, kaldt, bløtt, snø, myr mm. Beregner minst 3 uker, og har en buffer på 1-4 dager. Jeg setter pris på alle salgs tips og turskildringer Siter
Lindap Skrevet 26. mars 2012 Skrevet 26. mars 2012 Etterforsyninger kan du sende poste restante til postkontor eller Post i butikk. Jeg regner med at du av og til må krysse veier og da kan du kombinere det med besøk til en butikk. I juli kan pakkene ligge 4 uker på butikken, ellers i 2 uker. La en venn/familiemedlem sende pakkene når du sender SMS. Da har du kontroll. Du kan sikkert også sende det til bemannede fjellhytter hvis det ligger bedre på ruten. Siter
strebus85 Skrevet 24. april 2012 Skrevet 24. april 2012 Vinje gjorde dette i 1860. Da gikk han fra Christiania til Trondheim for å få med seg kroninga av Karl 15. (?) og skrev en reiseskildring som står som en bauta i den tidlige landsmålslitteraturen. Les Ferdaminni frå sumaren 1860 Siter
famjsv Skrevet 24. april 2012 Skrevet 24. april 2012 Rondanestien er jo et alternativ. Ganske greie rutebeskrivelser finner du på turistforeningen/Ut.no Siter
oasorgard Skrevet 1. mai 2012 Skrevet 1. mai 2012 Å gå Pilegrimsleden Oslo-Trondheim - http://www.pilegrim.info/ - har hatt en økende populæritet de senere årene. Og den følger vel omtrent samme ruta som Vinje gikk i 1860, som nevnt i innlegg #3. Mvh Odd Andreas Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.