Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noen som har gått en slik langtur(Oslo - Meldal(Trollheimen)), som har tips og råd på flere punkter? Ruter, klær, skovalg, utstyr, vekt, matrasjon/"etterforsyninger" osv. Føret og været vil variere veldig, vil jeg tro: Varmt, kaldt, bløtt, snø, myr mm. Beregner minst 3 uker, og har en buffer på 1-4 dager.

Jeg setter pris på alle salgs tips og turskildringer :)

Annonse
Skrevet

Etterforsyninger kan du sende poste restante til postkontor eller Post i butikk. Jeg regner med at du av og til må krysse veier og da kan du kombinere det med besøk til en butikk. I juli kan pakkene ligge 4 uker på butikken, ellers i 2 uker. La en venn/familiemedlem sende pakkene når du sender SMS. Da har du kontroll.

Du kan sikkert også sende det til bemannede fjellhytter hvis det ligger bedre på ruten.

• 4 uker senere...
Skrevet

Vinje gjorde dette i 1860. Da gikk han fra Christiania til Trondheim for å få med seg kroninga av Karl 15. (?) og skrev en reiseskildring som står som en bauta i den tidlige landsmålslitteraturen.

Les Ferdaminni frå sumaren 1860

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.