Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva galt har jeg gjort?


REs

Anbefalte innlegg

For litt over et år siden, til jul, fikk jeg ny ryggsekk og i januar 2011 lastet jeg den ned med hermetikk og melposer fra matboden og dro på tur for å teste den. Turen varte i ca. 15 minutter og så lå jeg der med nesea i torva og med brukket fot.

For et par uker siden kjøpte jeg ny sykkel, en Vipere syclocross, og sist søndag var jeg ute på den første litt lengre turen. Den varte mellom 1,5 og 2 timer. Fint vær og brukbart tempo, men litt kaldt, eller kanskje litt mer enn bare litt kaldt rund nakken siden jeg hadde glemt det som skulle varme meg der. Men bra tempo holdt meg varm.

Mandagen startet med litt stiv nakke og torsdag var jeg stiv fra nakken og langt ned i ryggen. Uken ble avsluttet med besøk hos kiropraktor og fysioterapaut og streng beskjed om å la sykkelen stå inn til videre.

Hva galt har jeg gjort som fortjener slike ting. Jeg gjorde jo bare som bakermester harepus i hakkebakkeskogen sa, og betalte for varene. Like vel gikk det som det gikk.

Kanskje jeg skulle slutte å kjøpe nye ting og heller satse på bruktmarkedet? Det kan jo tenkes at det går bedre med ting som er litt innkjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sykler jo litt ellers også, ca. 35 km pr. dag, bruker sykkel eller elbil til jobb. Sykkelen ble tilpasset meg i butikken da jeg kjøpte den. Men sittestillingen er nok litt anderledes på denne enn på min gamle hybrid. Jeg får nok bare ta det litt forsiktig i starten. Jeg skal uansett innom butikken om ikke så lenge for en liten service på den nye sykkelen. Det var gratis service og justering de første tre månedene etter kjøpet.

Alt har en naturlig forklaring, men man blir jo litt oppgitt når det "alltid må være noe" når man skaffer seg nye ting. Som f.eks. i går. Da kjøpte jeg en ny forsterker, Onkyo TX-NR709, som skulle kobles til tv i kjellerstua og forhåpentligvis også få liv i fars gamle Kenwood vinylplatespiller. Først hadde jeg fått feil farge. Oppdaget det først da jeg kom hjem. Så bar det tilbake til butikken.

Så lot jeg sønnen og en kammerat ta seg av oppkoblingen mens jeg selv tok fatt på vårånn i hagen. Men kl. 23.30 samme kveld hadde de fremdeles ikke fått den til å virke som den skulle.

Da jeg syslet med slike ting var det bare å plugge ledningene inn på riktig sted, trykke inn riktig knapp, og så ble rommet fyllt av desibel, men nå må jo slike ting programeres via en uendelig rekke av rare menyer som kommer opp på tv skjermen. Nå er kjellerstua full av ledninger og høytalere, bruksanvisninger, tomme chipsposer, brusflasker etc. etc. og det ender vel med at jeg selv må sette meg ned å lese bruksanvisningen for å få tingene på plass. Jeg hadde jo håpet å slippe det denne gangen. Det var jo sønnen som hadde ønsket seg mer lyd, og salget av hans gamle elsykkel som hadde finansiert forsterkeren så da var det vel naturlig at han også fikk jobben med å få den til å virke?

Men dette er jo ikke en sak for dette forumet, bare en liten småfrustrert digresjon en tidlig søndags morgen, som visst ikke er så tidlig like vel siden vi visst nok skulle stille klokka en time frem i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.