Gå til innhold
  • Bli medlem

Vårlig trøndelagsnatur 16.04.

Kim

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei Kim!

Gromt i skauen også, men ange av smeltevann, fjorgras, solvarmt bar og kvae... Ahhh, da er det nydelig med ei pause i solhellinga da!

Så dere noe skogsfugl eller tegn til det forresten? Finnes vel det oppi der, skulle jeg tro? Artig å se hvordan Trymmelym reagerer på det, det er jo slikt han er skapt for! De "pinnene" du har i sekken, er det staver? Men de ser jo så tynne ut, og intet tegn til trinser eller hemper heller...

Ellers tar vi vel fortsatt peiling på Hestbrepigg-tur 7/5? Vet at Jan Ola må stå over, men mulig både Roger og Lars blir med i tillegg til undertegnede. Så får vi håpe snøføret holder...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skauen er grom, spesielt om våren! Vi så lite fugl, men Trym brukte nesa si flittig gjennom gran- og furuskogen. Noen småfugler var alt han fikk terten av, men du verden som han følger med! Rypespor følger han jevnt og trutt.

De pinnene er i tillfelle vi må forsere høyere skrenter. Da skrur jeg de sammen til en lang stav og bruker den til stavhopp. Ganske elegant når jeg får det til, desto mer håpløst når det går gæli. Neida, det er karbon-staver... Brekker i snitt et par staver i året, så nå prøver jeg noe annet enn aluminium. Tok av håndtaka for at de skulle bli litt mindre å ha på sekken. Egentlig var det bare tull å ha de med når Trym skulle passes på hele tiden. Båndtvang nå vet du... Karbonstavene er greie, kan skru de sammen og brukes som søkestang (og evt. til stavhopp).

Hestbrepiggene er i sikte. Snøforholdene holder nok, blir det for bløtt følger vi bare ryggene til fots og går på ski der snøen ligger dyp etter vinteren.

Gordonsetter er gromt. Du verden som jeg koser meg med Trym på tur. Tre fine turer i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.