Gå til innhold
  • Bli medlem

Konvertere flere GDB til GPX ?


kenny28

Anbefalte innlegg

Jeg har ca 200 GDB filer som jeg skulle hatt over i GPX format.

Finnes det en måte å gjøre dette uten å ta spor for spor ?

Jeg vet at Gpsbabel kan gjøre dette men da blir alle 200 sporene satt i sammen til ei GPX fil. Jeg ønsker at alle de 200 skal bli enkeltfiler i GPX format.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gpsbabel gjer dette. Har du bash, kan du gjera det slik:

for x in *.gdb;do gpsbabel -w -r -t -i gdb -f "$x" -o gpx -F "${x%.gdb}".gpx;done

Andre shell har litt annan syntax, men prinsippet er det same.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den enkle versjonen :wink:

Steg for steg-forklaringa er å køyre gpsbabel ein gong for kvar gdb-fil, for å ikkje lage bare ei gpx-fil

for-løkka gjer nettop dette.

for x in *.gdb;do gpsbabel -w -r -t -i gdb -f "$x" -o gpx -F "${x%.gdb}".gpx;done

"$x" vert automatisk bytta ut med filnavnet på gdb-fila. "${x%.gdb}".gpx vert like automatisk bytta ut med filnavnet på gdb-fila, men bytter også ut .gdb-etternavnet med .gpx. -w -r -t er opsjonar til gpsbabel for fortel at ein skal ta med vegpunkt, ruter og spor. -i gdb er filformatet til kildefila, -o gpx er filformatet til resultatfila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den enkle versjonen :wink:

Steg for steg-forklaringa er å køyre gpsbabel ein gong for kvar gdb-fil, for å ikkje lage bare ei gpx-fil

for-løkka gjer nettop dette.

for x in *.gdb;do gpsbabel -w -r -t -i gdb -f "$x" -o gpx -F "${x%.gdb}".gpx;done

"$x" vert automatisk bytta ut med filnavnet på gdb-fila. "${x%.gdb}".gpx vert like automatisk bytta ut med filnavnet på gdb-fila, men bytter også ut .gdb-etternavnet med .gpx. -w -r -t er opsjonar til gpsbabel for fortel at ein skal ta med vegpunkt, ruter og spor. -i gdb er filformatet til kildefila, -o gpx er filformatet til resultatfila.

Lurer på om du forutsetter linux for en windows kar her. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg forutsetter ingenting, men akkurat den linja eg skreiv er for bash. Eg har sjølv bash på windowsmaskin på jobb. Du kan gjera det same i command.com i windows, men syntaksen til for-løkka er litt ulik der. Du finn ut av det ved skrive help for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg forutsetter ingenting, men akkurat den linja eg skreiv er for bash. Eg har sjølv bash på windowsmaskin på jobb. Du kan gjera det same i command.com i windows, men syntaksen til for-løkka er litt ulik der. Du finn ut av det ved skrive help for.

Meldingen mottatt men meningen ble tapt. NM. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.