Gå til innhold
  • Bli medlem

10.03.2012-11.03.2012 mars tur i oslo marka (barn på tur)


svingen

Anbefalte innlegg

Fant ut att skal man flere ski turer i år så får man gjøre det før snøen blir borte.

klok av tidligere skade hatt jeg kjøpt en "Shrink Bag 80" fra exped,det var pga sist gang når jeg kom frem var soveposen litt våt...ikke spesielt bra.

Prøvde først med 40 liter men den var ikke plass til soveposen.....ser frem til og få 2 mindre soveposer neste år vs 1 stor :)

min bedre halvdel kjørte oss opp til "hammeren" dvs rett ved side maridalsvannet,vi var der rundt 14 på lørdag var utrolig fint vær og delig temp :D

starta og gå og fant ut att føre var ikke spesielt bra med tanke på att jeg ikke hadde med meg noe feller (noe jeg har lyst på nå ja) det var veldig mildt og såg fort att snøen nok kom til og reise snart,ble til att jeg flere ganger bare tok av meg skine og gikk oppover med pulken.

etter 1 times tid var det lunsj pause med pannekaker og lit polar brød,gjorde seg det...starta like greit og regne mens vi satt der,fant frem jerven duken men det ga seg heldighvis rimlig fort :(

gikk så videre og fant ut att junior like greit hadde gjort sitt i bleia,da var det godt med jerven duken ja (utrolig jekk sak) og var heldighvis ikke kaldt så det gikk fort....så var ting i orden igjen.

Junior starta og bli sliten og må si det gikk veldig seint oppover flere som var sliten får og si det slik,til slutt så sovnet han,fant ut att det var like greit og slå opp telt på "store andungen"

vekte så junior klokken var vel 18 og har aldri opplevd en liten gutt som har vært så sinna får og bli vekt,han skulle ikke hjelpe til med telt han skulle slappe av videre i pulken....joa var greit det....

lLrte litt på hvor jeg skulle slå opp telte siden det var meldt sol,siden det var meldt så varmt tenkte jeg att da vil jeg ikke slå det opp slik att solen ikke kom inn på morgen kvisten.

fikk opp teltet og ting starta og bli bedre enda junior var veldig sur enda,han ville ikke sove og det meste var feil......ente til slutt med att jeg tok opp soveposen og sa jeg ville legge meg da skulle han og sove og sovnet som en stein :)

sovnet vel ca 8 begge 2,mitt på natta ( klokka 12 ca) starta og og grine og det meste var feil igjen.....viste seg att han hadde klart og tisse full bleia og var litt våt....fikk skiftet på han og bytte klær,og lagt han i sove posen,jeg våknes 7 og syns det var rimlig kaldt (tenkte jo det var vår) junior våkne ca 8 og da var han blid og fornøgd,angret da på att jeg ikke hadde satt opp telte i sola,det var og uuuutrolig vansklig og få opp snøpluggene igjen pga det hadde fryr på i løp av natta og så var det kram snø da jeg slo opp teltet,fikk testa hvor god spaden var og få og si det slik :)

Fikk varme i teltet og laget lit pannekaker og som og få en ny gutt,da var ting bra :)

Var ute noen timer og lekte og aket utrolig fint vær,telte var pakket ned og da sier junior "pappa jeg har bæsh i bleia" men han ville ikke skifte før han kom hjemm...noe vansklig og forklare han att det er 5 km hjemm og det ikke er mulig......fikk skifta på han under jerven duken i sola så var jo godt og varm men det meste var da feil i 30 min etter på før det gikk over :)

Turen hjemm gikk veldig bra og tok oss pause undervei med drytec og kakao,var til og med ei hyggelig dame som stoppe og spurte om hun skulle ta bilde av oss :)

etterhvert ringte jeg dama som kom og hente oss på songsvann,må si att det var ikke mye snø igjen men uuuutrolig fin tur :)

som det går frem er ikke alt bare gull og grønne skoger på tur med små barn men alikavel hvor moro det er,og når man spør junior om vi skal ringe mamma og spør om hun skal hente oss får man til svar "nei pappa vi skal jo bare vær på tur vi" eller når vi kommer hjemm og han har bada leeeenge og spør om du vet hva du skal i morgen og får til svar "ja jeg vil på telt tur jeg" (ville si att det var barne hagen som gjelder men det var ikke det svaret nei)

neste gang blir det lettere sovepose/telt og bort med bensinbrenner blir fint det :)

post-10827-13347478224_thumb.jpg

post-10827-133474782249_thumb.jpg

post-10827-133474782264_thumb.jpg

post-10827-133474782276_thumb.jpg

post-10827-133474782283_thumb.jpg

post-10827-133474782291_thumb.jpg

post-10827-133474782299_thumb.jpg

post-10827-133474782308_thumb.jpg

post-10827-133474782315_thumb.jpg

post-10827-133474782322_thumb.jpg

post-10827-133474782331_thumb.jpg

post-10827-133474782338_thumb.jpg

post-10827-133474782344_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott tur!

Når var du nede på Sognsvann?

Satt der med stormkjøkken og kone/tre barn frem til ca 1400 med pølser og lomper for dagens utelunsj på søndag - eldstemann var på gråten da han ikke fikk ta med hele sortimentet av småkvist fra skogbunnen inn i bilen ved avreise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

vi var fremme på parkeringplassen ca 14:30,så du hadde kansje akuratt reist?

Vi må jo prøve og treffes en dag ost,ville vært moro og blitt kjent med flere som liker og være ute.

nå som sommeren er på vei så er det jo enklerer og ta en liten overnatting,siden du bor rett ved Sognsvann er det jo greit og reise tilbake his problemer oppstår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.