Gå til innhold
  • Bli medlem

Flotte fjellbilder fra et fantastisk land...

Julia

Anbefalte innlegg

Annonse

Ja.. og forsommeren :) . Senere på året er det bl.a breene som henger i fjellsidene, høyt over frukttrærne som er med på å skape kontrastene... Bilder fra norditalia, sveits osv har også disse skarpe kontrastene. Har en gammel kalender fra disse områdene, klarer ikke å kaste den selv om den er utgått på dato... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har jo også en helt annen flora på disse traktene, og det er jo det som er med å skape kontrastene og gjør det så spesielt og annerledes - enger full av liljer, rododendron, akelei, valmuer eller kubjeller foran høye, spisse snøtopper - bare helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg jo veldig godt Svein, jeg er selv blandt de som vet ganske mange norske fjellplanter. Men de er kortvokste og gjør i grunnen ikke så mye av seg, selv om de selvfølgelig er vakre. Men den som er litt glad og interessert i floraen begynner jo å sverme når en ser disse engene! Selv om en eng med revebjeller foran Folgefonna kan gi visse assosiasjoner, men så er ikke Folgefonna 5000 m høy...

Så jeg ville bare si: se og nyt noe litt anderledes, mer eksotisk og aldeles flott...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.