Gå til innhold
  • Bli medlem

dnt Iungsdalshytta i april?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått muligheten til å bli med en gjeng på toppturer med ski. De skal dra til dnt Iungsdalshytta i perioden 13-15 april.

http://www.turistforeningen.no/iungsdalshytta/

Jeg må derimot innrømme at jeg er litt skeptisk til snøforholdene så sent. Sammenligner man med fjoråret var det lite snø på den tiden generelt.

Derfor lurer jeg på om det er noen som har noen erfaringer eller synspunkter å komme med når det gjelder forholdene i det området på det tidspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snøforholda i fjor var heilt spesielle. Det var lite snø og våren kom ein månad tidlegare enn normalt i fjellet.

Men når det er sagt så er det mindre snø i fjellet no enn det var fyrst i april i fjor. Så dersom det ikkje kjem mykje snø i tida framover, men det derimot vert endå meir mildver, er ikkje Iungsdalshytta tilgjengeleg på ski i april.

Eit normalår derimot, kan du enkelt gå på ski til Iungsdalshytta i midten av mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.