Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor mye puster lær? (sko)


Trollhatten

Anbefalte innlegg

Det hevdes jo at lærsko er så bra bl.a. fordi de puster, men har merket meg at sokkene er fuktig/våte selv etter et par timers tur i skogen.

(skoene er ikke lekk)

En annen gang hvor jeg gikk på såkalte pup-til-pup-sko (dressko i lær) i 8-9 timer, var også sokkene fuktige etter en dags bruk, og føttene mine svetter ikke spesielt mye..

Så hvor mye svette kan fordampe/passere i gjennom lær?

Kan man like gjerne gå med gummistøvler?

EDIT: Phaser: Glemte å opplyse om at dette er lærsko med GoreTex membran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De puster jo ikke like godt som ett par joggesko men min erfaring er at de puster mye bedre enn goretex sko.

Du sier du ble våt på skogsturen og at skoen ikke lekker. Nå er ikke skinn vanntett og vil etterhvert trekke vann. Nå sier du ikke om det var vått der du gikk? En annen ting er at alt man smører på skoene i praksis vil gjøre at de puster dårligere, men samtidig blir mer vanntette.

Når det er sagt så har jeg sjelden problemer med at jeg blir våt på beina på grunn av fuktighet innenfra, uansett skinn/tøy/tex/gummi. Bare når det er veldig varmt. Det er jo flere som sverger til sandaler også. De puster :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.