Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger veiledning for tur-idé på Hardangervidda!


Rabz182

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en student på 20 år som ikke klarer å legge fra seg en idé om å gå en tur som forhåpentligvis ingen har gjennomført før.

Turen går ut på å gå Hardangervidda på langs (Finse - Haukeliseter) til fots i strekk i sommer. Planen er altså å starte å gå veldig tidlig på morgenen og gå helt til jeg er fremme ved Haukeliseter. Tror dere dette er gjennomførbart? Er veldig glad i å gå, er i god form og kommer til å trene frem mot startsdagen. Vanskelig å si hvor tung sekken blir, men uten telt, sovepose, klær og mat for flere dager har jeg troa på en lett oppakning. Satser på ferdiglagd mat som ikke trenger forbereding. Har dere en anelse om hvor mange timer jeg vil komme til å trenge fra start til mål? Tipper rundt 30+ timer? Vet dere om dette har blitt gjort av andre? Er klar over at mange rister på hode når en hører om slike "selvpinings-turer", men jeg synes dette hadde vært utrolig moro å få til!

Setter utrolig pris på svar!

Mvh Robin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest om noen som løp over på en dag. Det er vel en 14 mil, så det er ganske mye. Det er ganske mange høydemetere i tillegg. Tror ikke bakken ned fra Lille Nup til Haukeliseter er særlig behagelig etter 13 mil. Hvor langt har du løpt før? (Gåing er ganske urealistisk. Med en vanlig masjtemp på 3,6km blir det nærmere to døgn enn ett, og det er uten spisepauser). Har du erfaring med løping i fjellterreng?

Prosjektet er fint det, men grunntreningen må være mer enn god, for at prosjektet skal være realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke gira på å løpe. Har en del erfaring med rask gange med relativt tung oppakning, men løping på fjellet har jeg så og si ingen erfaring med. Turen trenger absolutt ikke være behagelig, men gjennomførbar. Si jeg bruker nærmere to døgn på å gå, vil du da utelukke at jeg kommer i mål?

Lenke til kommentar