Gå til innhold
  • Bli medlem

Parkeringshus ved Gjendeosen?


Tom

Anbefalte innlegg

Annonse

Tja hvorfor ikke? Men det hadde hjulpet enda mer å fjernet den helt. I pyreneene hadde de en stor parkeringsplass et stykke utenfor naturområdet (gratis parkering!!) og så gikk det en buss i skytteltrafikk inn i parken. Veien var der ja! Noe trafikk var der ja!! Men ingen stor parkeringsplass med et hundretalls biler. Komplett pent blir det jo ikke så lenge en haug med lokale fiskere skal ha båt, og parkeringsplass der likevel. Sjønner jo at slike opparbeidede rettigheter ikke er så lett å streke over, men for det overordnede, estetiske, ville det helt klart vært best om alle parkeringsplassene var fjernet.

Men det er bedre enn ingenting med et parkeringshus, men et det må jo bli fryktelig dyrt dersom det ikke skal synes fra oppsiden??¨

Nåvel, ved å doble parkeringsavgiften kan det kanskje betale seg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig dyrt ut, ja. Ikke minst med tanke på den korte perioden det er pågang der i løpet av et år. Parkeringsselskapene her i Oslo tar blodpriser til tross for at de har veldig bra dekning på plassene året rundt. Men at det hadde blitt penere er det vel ingen tvil om. Jeg har likevel ingen tro på at dette prosjektet blir realisert. Da er det nok mer realistisk med parkering på Maurvangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjempeidé :)

Hvorfor ikke bygge en stor garasje inne i fjellet, med avkjørsel direkte fra rv.51..? Og deretter fjerne alt som finnes av parkering nede ved Gjende. Vi kan bygge en liten tunnel som munner ut i høyde med vannspeilet også, så kan fiskerne sendes inn i fjellet og ro/kjøre ut på vannet direkte fra garasjen. Og en liten gangtunnel fra garasjen og ut mot Gjendeosen, gjerne overbygget slik at den ikke viser i terrenget. Og til slutt kanskje en tunnel til toppen av Veslefjell, med heis/bane, slik at området blir tilgjengelig for alle i tillegg til at vi unngår slitasje og inngrep på terrenget.... Hehe, dette måtte være en drøm for de store turistselskapene :)

Nei, jeg tviler egentlig på at det skjer noe særlig her... Gjendeosen er en turistmaskin som i alle fall jeg holder meg langt unna når jeg kan. Og å betale for å sette fra meg bilen når jeg skal på fjelltur, det har jeg aldri gjort utenfor tettbygd strøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.