crashbanger Skrevet 28. februar 2012 Skrevet 28. februar 2012 Noen som har noen tips til et bra førstehjelpskurs? vanlig HLR har jeg oppdatert igjennom jobben, men til skogsturer føler jeg at andre ting vil være mer relevant. Jeg vil lære å behandle kuttskader, gå igjennom spjelking av ben, gjerne forflytning av skadet pasient. gjerne å sy et sår, og litt generelt rundt dette. åpent og lukket brudd hvor benet er ute av stilling osv. noen som har noen gode tips? Siter
Eivind80 Skrevet 28. februar 2012 Skrevet 28. februar 2012 De fleste lokale Røde kors-hjelpekorps har vel masse ulike kurs, blant annet videregående førstehjelp. Usikker på hvor mye du må binde deg til hjelpekorpset, men det varierer vel kanskje lokalt. Siter
MH Skrevet 28. februar 2012 Skrevet 28. februar 2012 Kontakt røde kors. Det er vel det beste rådet du kan få. Men du lærer nok ikke å sy sår Det er det sjelden at menigmann behøver. Strips og sportstape lukker det meste til man kommer seg til lege uansett. Siter
jankj Skrevet 28. februar 2012 Skrevet 28. februar 2012 Ofte finner man enten Røde kors hjelpekorps eller Norsk Folkehjelp sanitet i nærheten, men sjelden begge deler - i hvert fall utenom byene. Jeg oppfatter de to organisasjonene som likeverdige m.h.p. kvalitet, tilbud og formål. Mulig andre har synspunkter eller erfaring som kan utdype dette... Jeg ville sjekket ut begge, og valgt den som har greiest tilbud der du bor. Siter
tonymakkaroni Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Spørs hva du vil legge i det, og om du har behov for internasjonal sertifisering. Isåfall, kan dette anbefales, bra first aid kurs og fint område http://www.ipna.ie/ Siter
dave_one Skrevet 9. mars 2012 Skrevet 9. mars 2012 Hei! Jeg driver med akkurat dette (avansert førstehjelp), så har dere konkrete spørsmål kan jeg prøve å besvare disse! Mvh David Siter
siroho Skrevet 9. mars 2012 Skrevet 9. mars 2012 Jeg vet at noen turistforeinger har førstehjelpskurs. Førstehjelp utenfor all far veg heter noen av kursa. Drammen og Oplands turistforening har grunnkurs i førstehjelp 24.3. Disse kursa retter seg først og fremst til turledere men er stort sett åpen for alle. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.