Glenn Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Jeg ser etter mulige utgangspunkt for vårskiturer i Jotunheimen. Etter utallige vårskiturer med utgangspunkt på Valdresflya, Sognefjellet og Turtagrø kunne jeg tenke meg toppturer i mer sentrale deler. Spørsmålet blir hvordan få det til uten alt for lange anmasj. Noen som vet hvordan isforholdene på Gjende pleier å være helt i begynnelsen av mai – er den farbar på ski ? Er det stor råk rundt Memerubu – er det i det hele tatt mulig å komme seg trygt i land ? Hilsen Glenn Siter
knut stabell Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Et alternativt utgangspunkt er Tyin, - selvsagt avhengig av aktuelt område. Gikk selv toppturer i området rundt Eidsbugarden med start fra veien forbi Tyin i månedsskiftet mai/juni, kunne skøyte over Tyin og inn til Eidsbugarden. (var ikke selvbetjening på Fondsbu) Tidlig start (ca 03:30) ga de fleste dagene flotte turer på skare fram til klokka 09-10 på formiddagen. Også greit inn til Olavsbu. Hadde hele hytta for meg selv der en langhelg rundt 17 mai. GOD TUR ! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.