Gå til innhold
  • Bli medlem

XXL - erfaringer


Anbefalte innlegg

Hei!

Har ikke handla på nettet fra XXL før nå. Det vil si for 3 dager siden. Jeg har enda ikke mottat et sporingsnummer og pakken er ikke engang sendt! Har også henvendt meg til "kundeservice" der via mail, hvor jeg lurer på når dette vil skje. Det gjorde jeg i går formiddag, men har ikke mottat noe svar :-)

Det dreier seg bare om "småting", så ingen grunn til at dette skulle være en utfordring å få til..

Noen med erfaring fra handel derfra som kan fortelle om dette er vanlig fra den leieren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en meget positiv erfaring fra handel med XXL på nett. Tok ikke mange dagene og synes alt gikk knirkefritt.

Fikk derimot intet sporingsnummer.

Tre dager er vell egentlig ikke så lenge å vente? Tror du må regne med å kunne vente opp til syv dager kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en meget positiv erfaring fra handel med XXL på nett. Tok ikke mange dagene og synes alt gikk knirkefritt.

Fikk derimot intet sporingsnummer.

Tre dager er vell egentlig ikke så lenge å vente? Tror du må regne med å kunne vente opp til syv dager kanskje.

Nei 3 dager er ikke noe problem, ikke så lenge pakken er sendt. Det er isåfall første gangen jeg har vært borti en nettbutikk som ikke sender sporingsnummer! En bra nettbutikk sender varen neste arbeidsdag, og dette burde etter min mening kunne forventes i dag. Hvis det nå har gått 3 dager, og de enda ikke har sendt pakken, ser jeg på det som latterlig useriøst.

De har forøverig svart følgende til en annen som har lurt på det samme: "Vår leveringstid er 2-5 dager, men så kommer postgangen i tillegg til dette og den kan variere"(!)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt inntrykk av butikk. Heller dårlig på nett... Har bare bestilt 2-3 ganger men..ene gangen ble det til et mareritt med ikke sendt pakke. Sendt pakke. Ikke sendt allikevel... Feil ting. Retur..kluss kluss.

Andre gangene har det vært greit. Bare trege til å sende... Fått sporingsnr alle gangene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt inntrykk av butikk. Heller dårlig på nett... Har bare bestilt 2-3 ganger men..ene gangen ble det til et mareritt med ikke sendt pakke. Sendt pakke. Ikke sendt allikevel... Feil ting. Retur..kluss kluss.

Andre gangene har det vært greit. Bare trege til å sende... Fått sporingsnr alle gangene

Det er mitt inntrykk også.. Nå har jeg omsider fått sporingsnr, og når jeg får pakken, har det gått 8 dager! Det syntes jeg er hårreisende dårlig av en så stor aktør! Virker som man må regne med en ukes leveringstid fra xxl.

Sikkert en veldig fin butikk å handle i, men dette er den dårligste nettbutikken jeg har vært borti kundeservice-messig og i forbindelse med levering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å kontakte de i forbindelse med en manglende del på en Helsport tarp. Prøvde i flere dager til forskjellige tider å komme igjennom til butikken jeg kjøpte det i. Prøvde en annen xxl butikk også. Nope. Ringte Helsport og det ordnet seg med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt to store ordre fra xxl sin nettbutikk i det siste, og det har gått veldig bra. Den siste bestillingen tok dog litt lenger tid enn den første, men da la jeg inn bestillingen på en fredag, og de sendte den ikke avgårde før på tirsdag uka etter. Sporingsnr har jeg alltid måtte finne på "Min side" på xxl.no.

Når det kommer til deres fysiske butikk på alnabru syns jeg servicen er helt elendig, og de som jobber der virker ikke å ha peiling på det de selger i det hele tatt. Men sånn er det jo når man skal holde prisene nede, og for meg så er xxl bare en butikk som funker på nett. Man har muligheten til å teste varen i butikk før man kjøper den, men man må selv legge arbeidet i å lese seg opp erfaringer rundt produktene osv i forkant. Det er ihvertfall min erfaring.

Det er uansett ikke tvil om at man får det man betaler for, hvis man går til de litt mindre sportsbutikkene får man generelt mye bedre ekspertise og hjelp. Så får man heller vurdere om man er villig til å betale litt ekstra for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å kontakte de i forbindelse med en manglende del på en Helsport tarp. Prøvde i flere dager til forskjellige tider å komme igjennom til butikken jeg kjøpte det i. Prøvde en annen xxl butikk også. Nope. Ringte Helsport og det ordnet seg med en gang.

Det skal ikke være mulig.. Jeg også ringte 2 butikker, uten å få svar. Sendte 1 epost uten å få svar. La igjen 2 kommentarer på den "socialboard" saken deres. Først når jeg skrev overskriften på innlegget med caps lock at jeg var misfornøyd på den andre kommentaren jeg skrev, fikk jeg en kort kommentar av dem med et svar.

Useriøst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.