simma99 Skrevet 20. februar 2012 Skrevet 20. februar 2012 Hei. Jeg er en student som bor i utlandet, og dessverre gjør det vanskelig for meg å følge et jegerprøvekurs. Jeg vet at man må delta på obligatorisk skyting, men er det mulig å tilegne seg kunnskapen selv, uten å møte opp på kursene? Simen Siter
Chris B. Skrevet 20. februar 2012 Skrevet 20. februar 2012 Kjøp jegerprøveboka. Ta et kurs når du har tid. http://www.norli.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5182855 Siter
stormåsen Skrevet 21. februar 2012 Skrevet 21. februar 2012 Jegerprøven er 30 undervisningstimer fordelt på 9 samlinger; 3 av disse samlingene kan gjøres på nettet. Enkelte foreninger kjører intensivkurs, det er vel et slikt du må finne. Om du har fast adresse utenfor norge trenger du ikke jegerprøven om du kan dokumentere at du lovlig kan jakte i bostedsland, du må allikevel betale jegeravgift og avlegge skyteprøve for storviltjakt. Siter
Detlef Skrevet 21. februar 2012 Skrevet 21. februar 2012 ......... og avlegge skyteprøve for storviltjakt. Forskrift om utøvelse av jakt, felling og fangst § 21. Fritak for skyteprøve Personer som er fast bosatt i utlandet trenger ikke avlegge skyteprøve dersom de fyller kravet til å kunne jakte storvilt i sitt bopelsland. Dokumentasjon for dette må kunne fremvises, jf. § 4. Siter
stormåsen Skrevet 22. februar 2012 Skrevet 22. februar 2012 Du har helt rett; men hvert år kommer det utlendinger til oss og skyter opp fordi de ikke kan skaffe slik dokumentasjon-det er ingen myndigheter i hjemmlandet som kan eller vil gi. Uansett en bagatell i forhold til å kostnaden ved å reise til norge for å jakte. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.