Gå til innhold
  • Bli medlem

Kvinnfolk på tur -forslag?


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er "ansvarlig" for å organisere en tur med rundt 7-8 jenter i august. Formen spenner fra veldig bra til normal/"småslapp", vi skal ha med hunder og gå med telt. Forslag til områder vi kan gå? Gjerne litt lettgått? Vet flere er uten erfaring og redd de/vi skal ta oss litt vann over hodet..

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Julie.

Tja,landet vårt mangler ikke lettgått fjellterreng,så mulighetene er mange.

Men,rent konkret tør jeg utifra det du har beskrevet foreslå Gausdal vestfjell,

med fint,lettgått og oversiktlig terreng,og med muligheter for ev. toppturer.

Rondanestien går fra Lillehammer til Hjerkinn,kan deles opp etter behag,åpent og vidsynt hele veien ifra L.hammer,litt mer krevende nord for Rondeveien som krysser

stien,så ev. gjennom nasjonalparken.

Alvdal vestfjell også fint,Femundsmarka likeså.

Kommer sikkert flere forslag her etterhvert,så dere finner nok ut av det.

Bon voyage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere vil opp i "de store høyder" kan jeg anbefale en tur til Trollsteinkvolven nord for Glittertinden. Ikke så alvorlig langt å gå fra parkeringsplassen ved veien til Glitterheim, lettgått terreng og mange fine teltplasser. Så kan dere ha base der og gå forholdsvis lette toppturer, eller bare kose dere inne i botnen der. Et "snilt" område som har mye å by på :)

Hilsen en 2000m-entusiast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.